16 września 2024 r. Rada nadzorcza Modivo powołała Dariusza Miłka w skład zarządu na funkcję prezesa, a odwołała z tej funkcji oraz z zarządu Marcina Czyczerskiego – napisano w komunikacie CCC S.A.
W konsekwencji Dariusz Miłek złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka rady nadzorczej spółki Modivo.
Jak podano w komunikacie, dokonane zmiany mają na celu głębszą integrację oraz pełniejsze wykorzystanie synergii pomiędzy spółkami z grupy CCC, co odpowiada jej obecnym potrzebom oraz obranym kierunkom rozwoju strategicznego.
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform e-commerce i 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, e-obuwie.pl i MODIVO. Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.
Dariusz Miłek prezesem spółki Modivo
Dariusz Miłek to założyciel, Prezes, większościowy akcjonariusz, do 11 maja 2023 r. Przewodniczący Rady Nadzorczej CCC, a w tej chwili Prezes Zarządu CCC S.A.
Swój pierwszy biznes założył na początku lat 90, w czasach największej transformacji ustrojowej. Wtedy to powstała Firma Handlowa „Miłek” zajmująca się detalicznym i hurtowym handlem obuwia. Od 1996 roku firma „Miłek” rozwijała pierwsze sklepy franczyzowe działające pod nazwą handlową „Żółta Stopa”. W 1999 roku Dariusz Miłek zarejestrował spółkę CCC, która na bazie własnego konceptu handlowego w szybkim czasie rozpoczęła współpracę z ponad setką nowo pozyskanych franczyzobiorców. W 2004 roku Dariusz Miłek rozpoczął ekspansję zagraniczną CCC – pierwsze sklepy zostały otwarte w Czechach. Kolejne lata to dynamiczny rozwój głównie w regionie CEE, aż do dzisiejszego statusu największej sieci obuwniczej w Europie Środkowo-Wschodniej.
W 2004 roku Dariusz Miłek wprowadził CCC na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, a 11 lat później spółka dołączyła do grona wielkich firm z indeksu WIG20.
W 2016 roku kontrolowane przez Dariusza Miłka CCC zakupiło blisko 75% udziałów w spółce eobuwie.pl, liderze rynku sprzedaży obuwia online, a 2 lata później nabyło pakiet większościowy DeeZee, sklepu internetowego z obuwiem dla młodych kobiet. Oba szyldy do dziś pozostają w Grupie CCC. Ofertę uzupełnia Modivo, multibrandowy sklep internetowy z markami modowymi z całego świata.
Dariusz Miłek to także pomysłodawca sieci HalfPrice – unikalnego konceptu sklepów off-price, które Grupa CCC rozwija zarówno w Polsce, jak i Europie Centralnej w kanałach stacjonarnym i online. Koncept powstał na początku 2021 roku, w środku pandemii Covid-19 – najtrudniejszego okresu dla branży handlowej. W niespełna rok HalfPrice, z siecią ponad 120 sklepów działających w 10 krajach (na koniec 2023 roku), stał się największym graczem off-price w regionie CEE. HalfPrice to najszybciej rozwijająca się linia biznesowa Grupy CCC i odpowiada już za około 15% jej przychodów.
Grupa kupiła również wyłączne prawa do znanych polskich marek Gino Rossi, Badura, Simple czy Sprandi, które dziś znajdują się w ofercie CCC.
Dariusz Miłek to laureat wielu prestiżowych konkursów z zakresu zarządzania – zdobył m.in. Nagrodę Polskiej Rady Biznesu im. Jana Wejcherta, a także nagrodę Kisiela, wręczaną najbardziej wyróżniającym się osobistościom świata biznesu.
Marcin Czyczerski – doświadczony menedżer
Marcin Czyczerski ma wieloletnie doświadczenie w obszarze strategicznego zarządzania oraz transformacji biznesu. W latach 2010 – 2016 pracował dla Grupy Volkswagen jako Dyrektor Zarządzający spółki Sitech Sp. z o.o. Wcześniej (tj. w latach 2001-2010) pełnił role Dyrektora Logistyki i kierownika finansów. 1 stycznia 2017 roku Marcin Czyczerski zasiadał w Zarządzie Grupy CCC, obejmując funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Finansów i nadzorując całość zagadnień zakresu finansów, HR i IT. W 2019 roku zastąpił Dariusza Miłka w fotelu Prezesa Zarządu. W tym czasie zasiadał również w zarządach i radach nadzorczych Spółek zależnych Grupy CCC – w tym Rady Nadzorczej Grupy MODIVO. Marcin Czyczerski jest doktorem nauk ekonomicznych. Ukończył studia doktoranckie na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, a wcześniej studia magisterskie na Wydziale Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej (kierunek: zarządzanie finansami) oraz studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim na Wydziale Nauk Społecznych (kierunek: marketing polityczny).