Dark Point Games planuje zapowiedź early access gry ‘Brightness’ na II półrocze – wywiad

3 dni temu

Warszawa, 02.07.2025 (ISBnews/ ISBtech) – Dark Point Games planuje zapowiedź early access gry “Brightness” na II półrocze 2025 roku, poinformował ISBtech prezes Paweł Waszak.

“Pracujemy równolegle nad trzema projektami – to duże wyzwanie. Wspieramy ‘Achilles: Legends Untold’ nowymi aktualizacjami, rozwijamy ‘Achilles: Survivor’ w formule Early Access, a jednocześnie prowadzimy zaawansowane prace nad ‘Brightness’ – naszym największym i najbardziej ambitnym projektem. Mimo skali działań udaje się nam zachować tempo i jakość, dzięki zaangażowaniu i doświadczeniu zespołu” – powiedział ISBtech Waszak.

W jego ocenie, “Brightness” to naturalny krok naprzód – survival z otwartym światem, tworzony na Unreal Engine 5, z unikalnymi mechanikami światła i zarządzaniem światem gry po stronie serwera (server-side world management), co pozwala zapewnić spójność i bezpieczeństwo rozgrywki.

“Chcemy zaoferować coś większego, bardziej angażującego i technologicznie zaawansowanego, a zapowiedź early access planujemy na drugą połowę 2025 roku. ‘Brightness’ to pierwszy tytuł w świecie survivalowym – zamiast linearnych misji, mamy otwarty świat i mechaniki oparte na świetle jako broni. Przechodzimy z UE4 używanego przy ‘Achilles’ – do UE5+Lumen, co umożliwia nam bardziej realistyczne efekty świetlne. Wykorzystujemy też nasze autorskie technologie: GAIA, IDWD i Serwer Światów” – wymienił prezes.

Dla spółki gra “Brightness” to przede wszystkim krok w stronę większej skali produkcyjnej – to projekt, który jest rozwijany zupełnie inaczej niż poprzednie tytuły, zaznaczył.

“Budujemy nowe kompetencje, poszerzamy narzędzia, wzmacniamy zespół. To nie jest tylko większa gra – to fundament, na którym chcemy oprzeć kolejne lata działalności. Mamy ambicję tworzyć tytuły, które będą rozpoznawalne nie tylko z uwagi na tematykę, ale i jakość. ‘Brightness’ jest początkiem tej drogi” – zapowiedział Waszak.

“Achilles: Legends Untold” uważa za wizytówkę studia.

“Gra zdobyła 79% pozytywnych recenzji na Steam i wciąż przyciąga graczy, także po premierach konsolowych. Regularne aktualizacje, takie jak dodanie ‘amuletów’ i usprawnienie wersji na starsze konsole, pozwalają nam utrzymać sprzedaż w długim ogonie – to świadomy, strategiczny model” – stwierdził prezes.

Dodał, iż “Achilles: Survivor” to istotny krok w rozwoju marki.

“Chcieliśmy sprawdzić, jak gracze odbiorą bardziej zręcznościową, dynamiczną formę w tym samym uniwersum. Dotychczasowy odbiór jest bardzo pozytywny, a early access daje nam możliwość iteracyjnego podejścia – zbierania feedbacku i dopracowywania gry przed finalną premierą, którą planujemy na drugą połowę roku. jeżeli chodzi o samo uniwersum ‘Achillesa’ – mamy do niego ogromny sentyment i nie traktujemy go jako zamkniętego rozdziału. Wręcz przeciwnie – widzimy w nim potencjał do dalszego rozwoju, zarówno w kierunku narracyjnym, jak i gameplayowym. Chcemy, żeby ta marka żyła, ewoluowała i z czasem obejmowała kolejne formy – czy to gry, czy może inne formaty” – podsumował Waszak.

Dark Point Games to polskie studio założone w 2019 roku, tworzące niezależne gry klasy Premium Indie z wykorzystaniem autorskich technologii. Studio realizuje strategię self-publishingu. Debiutancka gra studia, “Achilles: Legends Untold” miała premierę w 2023 r. Spółka zadebiutowała na rynku NewConnect w październiku 2024 r.

Sebastian Gawłowski

(ISBnews/ ISBtech)

Idź do oryginalnego materiału