DataWalk miał 50,76 mln zł straty netto, 60,33 mln zł straty EBIT w II kw. 2025

1 tydzień temu

DataWalk odnotował 50,76 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2025 r. wobec 18,79 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Strata operacyjna wyniosła 60,33 mln zł wobec 20,6 mln zł straty rok wcześniej.

„Nasze wyniki za pierwsze sześć miesięcy wskazują na przychody w wysokości 23,8 mln zł (6,2 mln USD), co stanowi wzrost o 118% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku i jest wartością niemal równą przychodom za cały 2024 rok. Wyniki te są bezpośrednim potwierdzeniem skuteczności strategicznych transformacji, które wdrożyliśmy w naszym podejściu go-to-market, modelu cenowym i koncentracji na klientach klasy enterprise. Jakkolwiek te wyniki nas cieszą, pozostajemy realistami. Realizacja naszych rocznych celów jest uzależniona od pomyślnego zamknięcia kluczowych, wysokowartościowych kontraktów w drugiej połowie roku i na tym skupiamy w tej chwili całą naszą uwagę” – napisał prezes Paweł Wieczyński w liście do akcjonariuszy.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10,31 mln zł w II kw. 2025 r. wobec 4,49 mln zł rok wcześniej.

W I poł. 2025 r. spółka miała 51,31 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 38,73 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 23,77 mln zł w porównaniu z 10,92 mln zł rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 58,58 mln zł wobec 41,44 mln zł straty w tym ujęciu rok wcześniej, a EBITDA skorygowana -odpowiednio: -2,15 mln zł wobec -11,86 mln zł rok wcześniej.

„Skonsolidowany wynik EBITDA skorygowana za pierwsze półrocze 2025 r. wyniósł -2 150 tys. zł, podczas gdy w okresie porównawczym było to -11 864 tys. zł. Najważniejszy wpływ na tę zmianę miały w szczególności:

• zwiększenie przychodów ze sprzedaży,

• ujęcie wyższych kosztów zmiennych uzależnionych od poziomu sprzedaży,

• skapitalizowanie mniejszej wartości kosztów w obszarze R&D” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2025 r. wyniosła 4,64 mln zł wobec 15,22 mln zł straty rok wcześniej.

DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału