DataWalk ocenia, iż strategia koncentracji na dużych klientach przynosi efekty

1 miesiąc temu

Warszawa, 29.10.2025 (ISBnews) – DataWalk ocenia, iż osiągana dynamika przychodów to mocny sygnał, iż strategia koncentracji na dużych, strategicznych klientach przynosi efekty, poinformował prezes Paweł Wieczyński.

“Istotny wzrost przychodów zarówno w ujęciu od początku roku (YTD) jak i w okresie ostatnich 12 miesięcy (TTM) to mocny sygnał, iż nasza strategia koncentracji na dużych, strategicznych klientach przynosi efekty. Należy jednak podkreślić, iż jesteśmy dopiero na początku budowania naszej pozycji w tym wymagającym segmencie rynku. Kontrakt z kluczową europejską agencją bezpieczeństwa to dla nas niezwykle istotny punkt walidujący. Potwierdza, iż w czasie, gdy Europa redefiniuje swoje priorytety i zwiększa inwestycje w bezpieczeństwo, DataWalk jest postrzegany jako wiarygodny i strategiczny partner technologiczny. Każdy taki sukces to fundament pod dalsze skalowanie sprzedaży i wykorzystanie tej historycznej szansy rynkowej” – powiedział Wieczyński, cytowany w komunikacie.

Zaznaczył, iż spółka chce w pełni wykorzystać momentum, które zbudowała w ostatnich miesiącach.

Szacunkowe, skonsolidowane przychody ze sprzedaży za 9 miesięcy br. wyniosły 31,1 mln zł, wobec 15,5 mln zł w trzech kwartałach 2024 r., co oznacza wzrost o 100% r/r. W ujęciu ostatnich 12 miesięcy przychody ze sprzedaży spółki wyniosły 40,2 mln zł (73% wzrostu r/r) co jest najwyższym wynikiem w historii spółki.

DataWalk szacuje, iż za okres I-III kw. br. miał 7,9 mln zł straty skorygowanej EBITDA wobec 17,9 mln zł straty w analogicznym okresie rok wcześniej.

“DataWalk wciąż znajduje się na wczesnym etapie rozwoju, dlatego skupiamy się przede wszystkim na szybkim wzroście przychodów i efektywnym wykorzystaniu zasobów” – dodał CFO Łukasz Socha.

Jednym z najważniejszych wskaźników dla firm technologicznych na wczesnym etapie jest tzw. Rule of 40. Łączy on dwa najważniejsze elementy: tempo wzrostu przychodów oraz rentowność (mierzoną skorygowaną EBITDA), podano także.

“Jestem bardzo dumny, iż po raz pierwszy w historii DataWalk spełnił ten wskaźnik. Nasz wynik to 75 licząc od początku roku (YTD) oraz 49 za ostatnie dwanaście miesięcy (TTM). To efekt dynamicznego wzrostu i rozsądnego zarządzania zasobami – ludźmi, technologią i kapitałem, który pozyskaliśmy w ostatnim czasie – dodał Socha.

DataWalk to podmiot technologiczny, który jako jeden z nielicznych na świecie zbudował na bazie własnej technologii produkt analityczny rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), wyłudzeniami (ubezpieczyciele) i przy identyfikacji nadużyć (administracja centralna). Spółka była notowana na NewConnect od 2012 r., a w 2019 r. zadebiutowała na rynku głównym GPW.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału