Deutsche Bank znacząco zwiększył zysk w drugim kwartale, przekraczając oczekiwania rynku. Największy niemiecki bank zarobił 1,49 mld euro po odliczeniu udziałów mniejszościowych, jak ogłosił w czwartek. W poprzednim roku wielomiliardowa rezerwa na spór prawny z udziałem Postbanku przyniosła stratę w wysokości 143 mln euro. Przychody również wzrosły o 3% do około 7,8 mld euro w tym kwartale. Analitycy oczekiwali średnio zysku na poziomie około 1,2 mld euro i przychodów na poziomie 7,66 mld euro. Akcje Deutsche Bank zyskały 1,5% w handlu przedsesyjnym.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięcia najwyższego zysku od 2007 roku, zarówno w drugim kwartale, jak i w pierwszej połowie roku” – powiedział Christian Sewing (55), prezes Deutsche Bank. „To stawia nas na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów na rok 2025”. Akcjonariusze również powinni na tym skorzystać: „Zamierzamy dalej zwiększać wypłaty kapitału akcjonariuszom po 2025 roku”.
Deutsche Bank również odnotował trend wzrostowy w pierwszej połowie 2025 roku: bank zwiększył swoje przychody z 15,4 mld euro do 16,3 mld euro w pierwszej połowie 2025 roku w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk po opodatkowaniu w pierwszej połowie roku wyniósł 3,7 mld euro, w porównaniu z 1,5 mld euro rok wcześniej.
Dobrze radziła sobie również spółka zależna DWS. W drugim kwartale obniżyła koszty i osiągnęła drugi najwyższy kwartalny zysk w historii firmy, pomimo niechęci klientów.
Rosnące zainteresowanie Niemcami i Europą
Sewing, którego kontrakt został przedwcześnie przedłużony do kwietnia 2029 roku pod koniec marca, nie zamierza spocząć na laurach. Na początku roku ogłosił program „Deutsche Bank 3.0”, który ma na celu dalsze ukierunkowanie niemieckiego lidera branży na zyski i wzrost. „Nasze cele na rok 2025 to dla nas jedynie krok przejściowy” – powiedział menedżer. „Chcemy stać się jeszcze bardziej skoncentrowani, wydajni i skuteczni” – napisał w liście do pracowników.
Szycie jest jednym z motorów napędowych inicjatywy „Made for Germany”, którą założyło 61 firm i której celem jest generowanie inwestycji w Niemczech jako lokalizacji dla biznesu.