DHL stawia na elektryki Forda. 2400 e-vanów już we flocie

1 miesiąc temu

DHL nie zwalnia tempa w drodze ku zrównoważonemu transportowi i stawia na nowe elektryki Forda. Do floty niemieckiego oddziału dołączyło właśnie 2400 nowych elektrycznych vanów. To element większego planu, który zakłada, iż do końca roku w barwach DHL będzie jeździć aż 4900 pojazdów Ford Pro.

DHL inwestuje w elektryki Forda

Dla DHL Group nowe elektryki Forda to nie tylko wzmocnienie obecności firmy w e-transporcie, ale również ogromny krok do jednego z kluczowych celów – osiągnięcia 66% udziału pojazdów elektrycznych w logistyce miejskiej i podmiejskiej do 2030 roku. w tej chwili flota DHL w Niemczech liczy ponad 35 000 e-vanów, co czyni ją największą tego typu flotą w kraju. Dzięki współpracy z Fordem, liczba ta dynamicznie rośnie, a efekty są już widoczne w codziennej pracy kurierów.

Do nowej partii pojazdów trafiły dwa sprawdzone modele. Pierwszy to Ford E-Transit, lider segmentu dwutonowych e-vanów w Europie. Przestrzeń ładunkowa do 18 mł pozwala przewieźć aż 200 paczek. Zasięg do 315 km (lub 402 km w wersji z większym akumulatorem) w zupełności wystarcza na miejskie trasy kurierskie. Oprócz tego flotę DHL zasiliły pojazdy Ford E-Transit Custom. To kompaktowy brat E-Transita, wykorzystywany na terenach wiejskich i podmiejskich. 6,8 mł przestrzeni ładunkowej i zasięg do 328 km sprawiają, iż sprawdza się w łączonych trasach listowo-paczkowych. Oba modele znacząco przyczyniają się do redukcji emisji: nawet 4 tony CO2 i 1200 litrów paliwa rocznie mniej na jeden pojazd w porównaniu do tradycyjnych vanów.

Cieszymy się z dalszego rozwoju naszej sprawdzonej współpracy z Fordem w zakresie elektromobilności. Ford to najważniejszy partner w naszym dążeniu do dalszej elektryfikacji ostatniego etapu dostaw. Otrzymujemy bardzo pozytywne opinie od naszych kurierów na temat elektrycznych pojazdów Forda. Wspólnie przyczyniamy się do bardziej zrównoważonych dostaw przesyłek w Niemczech – mówi Nikola Hagleitner z DHL.

Współpraca, która wykracza poza pojazdy

DHL zyska nie tylko same elektryki Forda, ale również dostęp do całego ekosystemu Ford Pro. W jego skład wchodzi również oprogramowanie E-Telematics, pozwalające na monitorowanie i optymalizację floty. Oprócz tego firma zyska Mobile Service, czyli serwis mobilny realizujący do 70% napraw i przeglądów, które będą się odbywać bezpośrednio w centrach DHL. W ramach współpracy przewidziano też spersonalizowane kontrakty serwisowe oraz możliwość dostosowania zabudowy pojazdów do potrzeb logistyki. Efekt? Do 6 godzin więcej czasu operacyjnego miesięcznie na pojazd i lepsze zarządzanie zasobami.

Jesteśmy dumni, iż możemy wspierać Deutsche Post i DHL w elektryfikacji floty dzięki najlepiej sprzedających się elektrycznych vanów w Europie. Nasze strategiczne partnerstwo wykracza poza samą dostawę pojazdów. Dzięki ekosystemowi Ford Pro – obejmującemu inteligentne oprogramowanie i usługi – zwiększamy czas dostępności i produktywność floty DHL – wskazuje Claudia Vogt z Ford Pro.

Współpraca DHL i Forda ma już kilka lat. W 2018–2019 roku wspólnie produkowano elektryczne vany StreetScooter Work XL, oparte na bazie Forda Transita. Choć produkcja zakończyła się w 2020 roku, ponad 2100 tych pojazdów wciąż obsługuje przesyłki DHL. W 2022 roku podpisano nową umowę strategiczną, której efektem są m.in. obecne dostawy 2400 e-vanów.

Cel DHL jest jasny – neutralność klimatyczna netto do 2050 roku. Do 2030 firma planuje 66% udziału elektryków w tzw. ostatnim kilometrze dostaw oraz 37 000 e-vanów w jednostce Post & Parcel Germany jeszcze w tym roku. Ford, jako sprawdzony partner, odgrywa w tym procesie kluczową rolę i również deklaruje neutralność klimatyczną w Europie, obejmującą produkcję, logistykę i cały łańcuch dostaw.

Ford zamyka fabrykę elektryków! Prawie 3 tysiące osób na bruk

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału