DHL uruchamia własną sieć automatów paczkowych. Jeszcze w tym roku ma ich działać kilkaset

1 rok temu

Firma wkracza na rynek, na którym działają już m.in. InPost, Allegro, Orlen czy DPD

DHL dołączy do grona firm oferujących w Polsce automaty paczkowe. Jeszcze w tym miesiącu DHL Parcel uruchomi sieć maszyn POP Box. Do końca tego roku podmiot chce ich mieć na terenie kraju kilkaset, docelowo ma u nas działać choćby kilka tysięcy takich automatów. W ten sposób firma chce uzupełnić ofertę obejmującą doręczenia kurierskie oraz do POP (Punktów Obsługi Paczek), których w tej chwili jest ponad 14 tys.

Przeczytajcie także: Płatności mobilne SmartPay także dla klientów indywidualnych

Automaty wyposażone będą w ekrany dotykowe, a ich obsługę ma ułatwić aplikacja Mój DHL, która umożliwi odbiór i nadawanie paczek, śledzenie statusu przesyłki czy trasy kuriera. Firma wyjaśnia, iż każda maszyna będzie wyposażona w funkcję zdalnego otwierania oraz monitoring. W automatach klienci będą mogli także zapłacić kartą lub Blikiem. Dostarczane do skrytek paczki będą czekać na klienta do czterech dni.

Jak wyjaśnia firma, maszyny pojawią się m.in. w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie czy Olsztynie, ale też w mniejszych miejscowościach. Automaty POP Box staną przy punktach handlowo-usługowych (sklepy spożywcze, stacje benzynowe czy apteki). Podmiot zapewnia, iż dostawy przesyłek do automatów pozwolą m.in. ograniczyć emisje CO2.

Przeczytajcie także: Sklep online delio z nowym obszarem dostawy

Ostatnie lata to bardzo dynamiczny rozwój rynku maszyn paczkowych. Chociaż niekwestionowanym liderem tego segmentu pozostaje InPost z paczkomatami, to swój kawałek tortu próbują wykroić także m.in. Allegro, Orlen, DPD czy AliExpress. Od dawna ofensywę w tym zakresie zapowiada Poczta Polska, ale na razie nie przyniosło to zauważalnych rezultatów.

Idź do oryginalnego materiału