Digital Network miał 4,68 mln zł zysku netto, 8,56 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

5 godzin temu

Digital Network odnotował 4,68 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 2,85 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 5,51 mln zł wobec 3,17 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 8,56 mln zł wobec 6,02 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,4 mln zł wobec 12,35 mln zł rok wcześniej.

„W I kwartale 2025 roku emitent wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 15 396 tys. zł (tj. o 25% wyższe niż rok wcześniej) z czego 97% stanowiła sprzedaż powierzchni reklamowych prowadzona na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out Of Home). Marże uzyskane z tego tytułu pozwoliły wypracować emitentowi zysk z działalności operacyjnej (EBIT) na poziomie 5 509 tys. zł, wyższy o 74% niż w analogicznym okresie 2024 roku” – czytamy w raporcie.

Stało się tak mimo wzrostu kosztów eksploatacji nośników reklamowych (na co wpływ miały głównie podwyżki czynszu, kosztów materiałów i energii itp.) związanych zarówno z systematyczną rozbudową sieci ekranów o nowe lokalizacje (m.in. dwa ekrany Super Screen Galeria Katowice i Manufaktura w Łodzi, kilkanaście ekranów City Screen, pięćset lokalizacji Poczty Polskiej), jak i z indeksacją czynszu na dotychczas wynajmowanych nośnikach, wskazano.

„W okresie sprawozdawczym wskaźnik EBITDA osiągnął poziom 8 557 tys. zł wobec 6 017 tys. zł rok wcześniej (zmiana o 42%). W efekcie, zysk netto na poziomie skonsolidowanym wyniósł 5 018 tys. zł i był o 52% wyższy w porównaniu z zyskiem wypracowanym w okresie I kwartału 2024 roku” – czytamy dalej.

Na dzień 31 marca 2025 roku, wskaźniki rentowności uzyskiwane przez spółkę na poziomie skonsolidowanym osiągnęły następujące wartości: rentowność brutto na sprzedaży wyniosła 51% (wzrost o 4 pkt proc. vs. 2024 rok), rentowność operacyjna wyniosła 36% (wzrost o 10 pkt proc. vs. 2024 rok), rentowność EBITDA 56% (wzrost o 7 pkt proc. vs 2024 rok), natomiast rentowność sprzedaży netto wyniosła 33% (wzrost o 6 pkt proc. vs 2024 rok). Oznacza to, iż w okresie sprawozdawczym wskaźniki rentowności na wszystkich poziomach uległy znaczącej poprawie, podsumowano.

W ujęciu jednostkowym zysk netto 0,24 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 0,57 mln zł zysku rok wcześniej.

Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ponad 20 000 ekranów reklamowych zlokalizowanych w całej Polsce.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału