Digital Network oczekuje wyższej rentowności po przejęciu Braughman Group

12 godzin temu

Digital Network oczekuje wyższej rentowności po przejęciu Braughman Group. Trwa integracja oferty, dostosowanie cen, a rozmowy budżetowe na kolejny rok przebiegają „wyjątkowo pomyślnie”, poinformowała prezes Digital Network Agnieszka Godlewska.

„Przejęcie spółki medialnej Braughman Group Media Outdoor przez giełdowy Digital Network zostało sfinalizowane w ubiegłym tygodniu. Uchwała WZA i podpisanie umowy kredytowej z bankiem umożliwiły pełne sfinansowanie i zamknięcie transakcji, uznanej przez rynek za największą w historii polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Połączenie lidera cyfrowej reklamy (DOOH) z jedną z trzech największych firm reklamy zewnętrznej – liderem segmentu premium outdoor – ma wzmocnić pozycję Digital Network, której udział w rynku co najmniej się podwoi” – czytamy w komunikacie.

Transakcja, będąca częścią obecnego kierunku digitalizacji, ma zwiększyć skalę działalności grupy Digital Network, przełożyć się na wyższą rentowność oraz potencjał dalszego wzrostu wartości dla akcjonariuszy. W ocenie analityków połączenie jest naturalnym sojuszem dwóch podmiotów, wzajemnie uzupełniających swoje kompetencje. Braughman Group Media Outdoor działa w branży i na rynku dobrze znanym Digital Network, co zwiększa prawdopodobieństwo sprawnej integracji spółki w strukturach grupy, podano także.

„Połączenie Digital Network z Braughman Group otwiera nowy rozdział dla obu organizacji, tworząc strukturę, która pozwala rozwijać się szybciej, szerzej i zdecydowanie odważniej. To nie jest jedynie suma wyników finansowych – to realny wzrost potencjału operacyjnego i strategicznego. Synergia kosztowa wynikająca z konsolidacji działów sprzedaży i rozwoju, wyeliminowanie wewnętrznej konkurencji o najważniejsze lokalizacje (jak choćby w przypadku obiektów PKP), a także możliwość cyfryzacji kolejnych nośników to fundament pod nową skalę działalności” – powiedziała Godlewska, cytowana w komunikacie.

Dodała, iż większa struktura to również możliwość negocjowania wyższych budżetów i uzyskiwania korzystniejszych warunków handlowych.

„Już dziś skoncentrowaliśmy się na integracji oferty i dostosowaniu cen, rozmowach budżetowych na kolejny rok – które przebiegają wyjątkowo pomyślnie – oraz analizie kierunków digitalizacji przejętej sieci nośników” – wskazała prezes Digital Network.

Dane przejmowanej firmy Braughman Group za styczeń-sierpień 2025 r.: 76,6 mln zł przychodów, 19,3 mln zł EBIT i 25,2% marży operacyjnej. To wyniki zbliżone do Digital Network, co po fuzji tworzy podmiot o niespotykanej dotąd sile operacyjnej w sektorze DOOH w Polsce, zaznaczono w informacji.

„Digital Network rośnie na fali dynamicznie zmieniającego się rynku reklamy zewnętrznej (OOH), który podlega gwałtownemu procesowi cyfryzacji (proces wymiany tradycyjnych tablic reklamowych na cyfrowe ekrany LED). Według danych OOH Magazine, w III kwartale 2025 r. segment cyfrowej reklamy zewnętrznej (DOOH) wzrósł o 14,6% r/r. Jako największa firma zewnętrznej reklamy cyfrowej w Polsce, Digital Network po transakcji zakupu Braughman Group staje się największym beneficjentem procesu cyfryzacji tego rynku, a jej wzrost jest dużo większy niż średnia dla rynku, ze względu na posiadaną skalę działania, technologię i know-how. Większa dynamika i potencjał wzrostu Digital Network względem rynku wynika też z tego, iż Digital Network jako medium cyfrowe przyciąga też budżety z wydatków reklamowych przeznaczanych na internet poprzez oferowanie swojej oferty w globalnym modelu sprzedaży reklam internetowych Programatic” – podsumowano w informacji.

Digital Network to notowana na rynku głównym GPW spółka holdingowa działająca na rynku cyfrowej reklamy zewnętrznej (Digital Out of Home). Za pośrednictwem spółki zależnej Screen Network zarządza siecią ekranów reklamowych w całej Polsce.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału