Digitree Group odnotowało 0,89 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2025 r. wobec 0,73 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,45 mln zł wobec 0,44 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 0,89 mln zł wobec 1,57 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 31,9 mln zł w I poł. 2025 r. wobec 39,39 mln zł rok wcześniej.
„Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosły 31 897 tys. zł, wobec 39 392 tys. zł w analogicznym okresie 2024 roku. Spadek skonsolidowanych przychodów Grupy Kapitałowej emitenta wyniósł 7 495 tys. zł, tj. 19% r/r. Wpływ na spadek przychodów miała mniejsza sprzedaż, realizowana przez segment Agencji Digital, co było związane m.in. z brakiem kontynuacji dodatkowego projektu, który w pierwszym półroczu 2024 roku zwiększył przychody Grupy o 4 301 tys. zł, ale jednocześnie miał niewielki wpływ na poziom marży bezpośredniej i EBITDA. Mniejsze przychody osiągnął również segment E-commerce Software House, co z kolei było efektem trudnych warunków rynkowych w tym obszarze” – czytamy w sprawozdaniu zarządu dołączonym do raportu.
„Na wyniki finansowe Grupy emitenta w pierwszym półroczu 2025 roku istotny wpływ miały koszty związane z procesem optymalizacji zasobów, obejmujące m.in. świadczenia wynikające z zakończenia współpracy w ramach Grupy Kapitałowej, a także nakłady poniesione na prace przygotowawcze do wdrożenia nowej strategii rozwoju i integracji Grupy, obejmującej m.in. rebranding oraz dostosowanie struktur organizacyjnych do planowanych zmian. Obciążenia te wpłynęły negatywnie na wynik okresu, jednak spodziewany efekt tych działań powinien być widoczny w kolejnych kwartałach” – czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2025 r. wyniosła 0,74 mln zł wobec 0,36 mln zł straty rok wcześniej.
Digitree Group (dawniej Sare) to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na główny rynek GPW z NewConnect.
Źródło: ISBnews