Digitree Group odnotowało 1,34 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,71 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.
Strata operacyjna wyniosła 0,82 mln zł wobec 0,33 mln zł straty rok wcześniej. Strata EBITDA sięgnęła 0,14 mln zł wobec 0,68 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 15,84 mln zł wobec 20,36 mln zł rok wcześniej.
„W okresie objętym niniejszym raportem okresowym przychody grupy emitenta zmniejszyły się o 22,2% w stosunku do analogicznego okresu 2024 roku. Głównym powodem spadku był brak kontynuacji dodatkowego projektu, prowadzonego w ramach segmentu Agencji Digital, który w pierwszym kwartale 2024 roku zwiększył przychody grupy o 3,5 mln zł, ale miał niewielki wpływ na poziom marży bezpośredniej i EBITDA. Dodatkowo, na spadek przychodów wpłynęła niższa sprzedaż w segmencie E-commerce Software House, co było wynikiem trudnych warunków rynkowych w tej branży. Na wyniki finansowe grupy kapitałowej w pierwszym kwartale 2025 roku istotny wpływ miały koszty związane z procesem optymalizacji zasobów, obejmującym m.in. świadczenia wynikające z zakończenia współpracy w ramach grupy. Obciążenia te wpłynęły negatywnie na wynik okresu, jednak spodziewany efekt tych działań powinien być widoczny w kolejnych kwartałach. Ponadto, na wynik EBITDA oddziaływał również poziom nakładów na prace rozwojowe, które zostały całkowicie rozwiązane z dniem 31.12.2024 r., podczas gdy w analogicznym okresie poprzedniego roku wyniosły 410 tys. zł. Od początku 2024 roku emitent rozpoczął amortyzację systemów SARE oraz INIS, która zarówno w pierwszym kwartale 2024, jak i 2025 roku, wyniosła nieco ponad 225 tys. zł. Amortyzacja ta miała wpływ na poziom zarówno zysku brutto, jak i netto grupy” – czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto 0,89 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 0,34 mln zł straty rok wcześniej.
Digitree Group (dawniej Sare) to technologiczna spółka oferująca zaawansowane, dedykowane narzędzia IT, służące wspieraniu sprzedaży i automatyzacji marketingu. W 2016 r. przeszła na główny rynek GPW z NewConnect.
Źródło: ISBnews