Dino pokazało wyniki finansowe. Zysk w dół, liczba sklepów w górę

4 tygodni temu
Zdjęcie: Polsat News


Zysk netto jednostki dominującej grupy Dino Polska wyniósł w drugim kwartale 2024 roku 347,9 mln zł wobec 362,2 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie półrocznym. Analitycy spodziewali się, iż zysk będzie nieco wyższy i wyniesie 380,5 mln zł.


Zysk operacyjny wyniósł 421,7 mln zł wobec 482,1 mln zł przed rokiem. Także wynik EBITDA (zysk przed odliczeniem kosztów odsetek, podatków, amortyzacji i odpisów wartości niematerialnych) był niższy rok do roku, o 8,9 proc. - wyniósł 520,6 mln zł.
Przychody grupy wyniosły 7,243 mld zł, co z kolei oznacza wzrost o 10,6 proc. rdr.


Sprzedaż w sklepach porównywalnych rosła, ale znacznie wolniej niż rok temu


Wzrost sprzedaży "like for like" - czyli w sklepach porównywalnych, a więc istniejących co najmniej rok - wyniósł 1,8 proc. wobec wzrostu o 20,3 proc. rok wcześniej.
W całym pierwszym półroczu przychody grupy Dino wyniosły 13,914 mld zł i były o 15,1 proc. wyższe rdr.Reklama
Dług netto grupy Dino wyniósł 818,1 mln zł na koniec czerwca 2024 r., co oznacza spadek o 136,7 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2023 r. i spadek o 349,4 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2023 r.


Sieć sklepów Dino się rozrasta. W ciągu roku przybyło ponad 200 marketów


Grupa wypracowała w drugim kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 527 mln zł wobec 647,4 mln zł przed rokiem. W całym pierwszym półroczu środki pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 962,7 mln zł - o 8,1 proc. więcej rdr.


DINOPL


-


-


-


akt.: 23.08.2024, 05:01


Otwarcie
-


Max
-


Min
-


Kurs odniesienia
346,5000


Suma wolumenu
-


Suma obrotów
-


Widełki dolne
311,9000


Widełki górne
381,1000


Zobacz również:


RENDER


GRUPRACUJ


BIGCHEESE


Wyszukaj inne


Aby wyszukać rozpocznij wpisywanie nazwy waloru


Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej w I półroczu były ujemne i wyniosły minus 735 mln zł wobec minus 563,8 mln zł rok wcześniej. Spółka podała, iż na przepływy z działalności inwestycyjnej składały się przede wszystkim nakłady inwestycyjne związane z otwarciami nowych marketów Dino, rozwojem mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, rozwojem zaplecza logistycznego oraz nabyciem udziałów w spółce eZebra.
W II kwartale 2024 r. Dino Polska uruchomiło 66 nowych sklepów. Na koniec czerwca 2024 r. sieć Dino obejmowała 2504 markety, o 232 więcej niż przed rokiem.
Idź do oryginalnego materiału