Dino Polska miało 311,25 mln zł zysku netto, 532,26 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

13 godzin temu

Dino Polska odnotowało 311,25 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 295,25 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 414,1 mln zł wobec 397,52 mln zł zysku rok wcześniej.

Zysk EBITDA sięgnął 532,26 mln zł wobec 492,1 mln zł zysku rok wcześniej. Marża EBITDA wyniosła 7,24%, podczas gdy rok temu było to 7,38%.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 354,3 mln zł wobec 6 671,25 mln zł rok wcześniej.

„Poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL)1. Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w I kwartale 2025 r. 0,5%, po wzroście o 11,9% w analogicznym okresie 2024 r. Czynnikami wpływającymi na stosunkowo niską dynamikę sprzedaży LFL w I kw. 2025 r. były: i) przesunięcie świąt Wielkiej Nocy z I kw. 2024 r. do II kw. 2025 r. (co z kolei powinno korzystnie wpływać na dynamikę sprzedaży LFL w II kw. bieżącego roku), oraz ii) dwa dni handlowe mniej w I kw. 2025 r. w porównaniu z I kw. 2024 r.” – czytamy w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto 212,49 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 225,18 mln zł zysku rok wcześniej.

„W I kw. 2025 r. Dino Polska uruchomiła 58 nowych sklepów. Na koniec marca 2025 r. sieć Dino liczyła 2 746 sklepów o łącznej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej 1 084,5 tys. m2 (+12,9% r/r). Rok wcześniej, w I kw. Dino Polska uruchomiła 32 sklepy” – czytamy dalej w raporcie.

„Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I kw. 2025 r. 516 mln zł i były o 56% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6,8 mld zł” – czytamy też w komunikacie poświęconym wynikom.

Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału