Dino Polska zwiększyło plany w zakresie capex na br. ze względu na rosnącą liczbę rozpoczętych procesów inwestycyjnych oraz przygotowania do większej ilości otwarć w przyszłym roku, poinformował członek zarządu Michał Krauze.
„Tutaj raczej mamy do czynienia z sytuacją, iż coraz więcej mamy rozpoczętych procesów inwestycyjnych, co wpływa właśnie na na ten capex. No i tak jak mówiliśmy, chcemy się przygotowywać do większej ilości otwarć w przyszłym roku, a ten proces jest długotrwały, dlatego to już ma wpływ trochę na capex tegoroczny” – powiedział Krauze podczas telekonferencji z analitykami.
Ponadto Dino Polska było w II kw. br. w trakcie budowy dwóch centrów logistycznych, co też wpłynęło na wysokość nakładów inwestycyjnych, dodał.
Dino Polska podało wcześniej dziś, iż planuje capex w tym roku na poziomie 1,8-2 mld zł wobec 1,7-1,8 mld zł oczekiwanych w maju, podtrzymuje też plan zwiększenia liczby otwarć nowych sklepów o wysokich kilkanaście procent.
Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, przekroczyły w I pół. 2025 r. 1 mld zł i były o 41% wyższe niż przed rokiem. Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat wyniosła blisko 7,2 mld zł, podano w komunikacie.
W I półroczu sieć Dino uruchomiła 147 nowych marketów. Na koniec czerwca 2025 r. w Polsce funkcjonowało 2835 sklepów z logiem Dino.
Dino to ogólnopolska sieć oraz wiodący gracz w perspektywicznym i rosnącym segmencie średniej wielkości supermarketów. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20.
Źródło: ISBnews