W trzecim kwartale 2025 roku właściciel marek Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler Milano i W.KRUK osiągnęła sprzedaż na poziomie 345,9 mln zł (+11,1% r/r) i wypracowała zysk operacyjny w wysokości 23,3 mln zł (+83% r/r). W ujęciu narastającym, po dziewięciu miesiącach, przychody Grupy przekroczyły miliard złotych (1017,1 mln zł, +9,3% r/r), a skonsolidowana EBITDA wyniosła 174,3 mln zł (+11,8 r/r).
Trzeci kwartał 2025 roku był dla Grupy VRG okresem potwierdzających skuteczność wdrażanych zmian. Segment odzieżowy, dzięki dobremu przyjęciu kolekcji Jesień/Zima i zdyscyplinowanej polityce rabatowej, poprawił marżę brutto i był bliski osiągnięcia progu rentowności operacyjnej. Równolegle segment jubilerski kontynuował stabilny wzrost, opierając się przede wszystkim na rozwoju oferty biżuteryjnej marki własnej W.KRUK.
Rośnie sprzedaż marek odzieżowych
Segment odzieżowy w III kwartale 2025 r. wygenerował 146 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 11,3% r/r. Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,5 p.p. do 57,1%, a zysk brutto na sprzedaży zwiększył się o 14,3% do 83,3 mln zł. W rezultacie strata operacyjna segmentu w III kwartale 2025 roku wyniosła -5,3 mln zł względem straty -14,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Tak znaczące zmniejszenie straty operacyjnej było wynikiem trafionych zmian w strukturze i jakości asortymentu z mocniejszym naciskiem na kolekcje formalne, a także utrzymania wysokiej dyscypliny kosztowej i widocznych efektów optymalizacji sieci sprzedaży.
– Wyniki trzeciego kwartału pokazują, iż nasza oferta została bardzo dobrze przyjęta przez klientów. Przełożyło się to na skokową poprawę wyników w segmencie odzieżowym i utrzymanie solidnej dynamiki w segmencie jubilerskim. Mocny wrzesień i dobre otwarcie października dają nam duży optymizm przed kluczowym, ostatnim kwartałem. Wchodzimy w ten najważniejszy okres w roku z przekonaniem, iż jesteśmy w stanie w pełni wykorzystać pozytywny trend – komentuje Mateusz Kolański, prezes zarządu Grupy VRG.
Vistula zanotowała wzrost przychodów o 11,1% r/r do 56,3 mln zł. Marka poprawiła marżę brutto do 57,9% (+1,3 p.p. r/r) i zwiększyła EBIT sklepów do 4,2 mln zł (284,6% r/r). Do uzyskania tych wyników przyczyniła się sprzedaż kolekcji Jesień/Zima w pierwszych cenach, w tym bardzo dobre wyniki w rozwijającej się kolekcji damskiej. W ramach działań mających na celu dalszą stymulację popytu i wzmacnianie relacji z klientem, marka wprowadziła w wybranych salonach dodatkową usługę zakupów ze stylistą.
Bytom kontynuował dynamiczne wzrosty, osiągając 47 mln zł przychodów (+12,2% r/r). Marża brutto marki wzrosła do 60,9% (+2,3 p.p. r/r), a EBIT sklepów do 5,8 mln zł (+220,8% r/r), co było efektem m.in. wysokich, dwucyfrowych wzrostów sprzedaży na m2, wspartych optymalizacją powierzchni i korzystniejszą strukturą kolekcji.
Wólczanka powróciła na ścieżkę wzrostu, notując przychody na poziomie 25,2 mln zł (+2,8% r/r). Marka odnotowała najwyższy wzrost marży brutto w segmencie – do 62,7% (+2,9 p.p. r/r), co było rezultatem większego udziału nowej kolekcji w sprzedaży. Dodatkowo, Wólczanka rozszerzyła usługę personalizacji haftem na kanał online.
Segment jubilerski zyskuje, w planach otwarcia sklepów na Węgrzech
W.KRUK w III kwartale 2025 roku osiągnął przychody na poziomie 200 mln zł (+10,9% r/r). Segment jubilerski wygenerował w tym okresie 28,7 mln zł zysku operacyjnego (+4,1% r/r), a marża brutto na sprzedaży pozostała na solidnym poziomie 52,4%. W ostatnich miesiącach marka kontynuowała rozwój, m.in. poprzez wprowadzenie kolekcji ambasadorskiej z nową ambasadorką Katarzyną Nosowską oraz działania w segmencie zegarków premium. Plany dla segmentu jubilerskiego obejmują również otwarcia nowych salonów W.KRUK w Polsce oraz kontynuację rozwoju tej marki na rynku węgierskim.
– Czwarty kwartał traktujemy jako moment wykorzystania efektów zmian ostatnich kilkunastu miesięcy. Naszym nadrzędnym celem jest dalsza poprawa rentowności w segmencie odzieżowym oraz wzrost zysku operacyjnego w segmencie jubilerskim. Planujemy rozwijać sprzedaż w obu segmentach, konsekwentnie zwiększać marżę brutto i utrzymywać wysoką dyscyplinę kosztową. Widzimy potencjał w dalszym wzmocnieniu ruchu w salonach, skuteczniejszej komunikacji marketingowej, rozwoju kolekcji dopasowanych do potrzeb naszych klientów. Te działania mają wspólny cel – trwały wzrost wartości VRG i umocnienie pozycji każdej z naszych marek – podkreśla Mateusz Kolański, prezes zarządu VRG S.A.
W kluczowym dla wyników czwartym kwartale Grupa VRG skoncentruje się na maksymalizacji sprzedaży w obu segmentach. Zaplanowano intensywne, wielokanałowe kampanie sprzedażowe wokół Black Friday i sezonu świątecznego, wspierane działaniami w kanale digital, w obszarze social media i e-mail marketingu. W segmencie odzieżowym priorytetem będzie sprzedaż nowej kolekcji, w tym kolekcji sezonowej na Święta i Sylwestra. Natomiast w segmencie jubilerskim celem jest utrzymanie wysokiej dynamiki wzrostu dzięki wzmocnionej ofercie produktowej i komunikacji marketingowej.
Działania na 2026 rok
W 2026 roku Grupa VRG planuje finalizację transakcji zakupu marki Lilou. Włączenie jej do portfolio zwiększy konkurencyjność Grupy w segmencie biżuterii i dodatkowo wzmocni pozycję W.KRUK S.A. na rynku. Lilou, znana z autorskich, personalizowanych wzorów i silnych emocjonalnych więzi z klientami, pozostanie niezależnym brandem w ramach wizji Domu Marek VRG, rozwijanym w oparciu o własną sieć sprzedaży. Grupa będzie koncentrować się na dalszym wzroście przychodów i rentowności w segmencie jubilerskim oraz rozwoju sieci sprzedaży zarówno marek W.KRUK, jak i Lilou, wykorzystując ich potencjał do budowania komplementarnej oferty i umacniania pozycji rynkowej.
Zarząd Grupy pozytywnie ocenia efekty zmian wdrożonych w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom i Wólczanka) w latach 2024–2025. Rok 2026 będzie okresem kontynuacji przyjętego kierunku, doskonalenia operacyjnego i utrwalania uzyskanych efektów. Optymalizacja sieci sprzedaży przyniosła poprawę efektywności, dlatego działania skoncentrują się na dalszym wzroście sprzedaży, poprawie jakości kolekcji oraz efektywnym marketingu. Celem nadrzędnym jest osiągnięcie trwałej rentowności segmentu odzieżowego począwszy od 2026 roku.
Rok 2026 będzie zatem okresem stabilizacji i utrwalania modelu biznesowego VRG opartego na dwóch silnych, komplementarnych segmentach – jubilerskim i odzieżowym – zorientowanych na trwały wzrost wartości Grupy.
Na koniec trzeciego kwartału VRG operowała na 48,9 tys. m kw. powierzchni handlowej (-3,2% r/r). Zgodnie z przyjętymi założeniami, powierzchnia w segmencie odzieżowym została zredukowana o 7,6% r/r do 33,5 tys. m kw., co jest efektem zamykania trwale nierentownych salonów. Równocześnie kontynuowano rozwój sieci w segmencie jubilerskim, gdzie powierzchnia handlowa wzrosła o 8,0% r/r do 15,3 tys. m kw..

14 godzin temu








