Dobry miesiąc dla Esotiq & Henderson: Wzrost sprzedaży i nowy flagowy sklep w Warszawie

3 tygodni temu

We wrześniu 2025 roku firma Esotiq & Henderson osiągnęła sprzedaż na poziomie ok. 23,6 mln zł, co oznacza wzrost o 5 proc. rok do roku. Przychody z kanału e-commerce wyniosły ok. 7,1 mln zł i były wyższe o 64 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2024 roku. Spółka otworzyła również flagowy salon w warszawskim centrum handlowym Westfield Arkadia.

Jak podaje spółka w komunikacie – Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie 9 miesięcy 2025 r. wyniosły około 233 mln zł i były wyższe o ok 9 proc., niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Natomiast skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej Esotiq & Henderson w okresie 9 miesięcy 2025 r. wyniosły ok 70,7 mln zł. To wzrost ok 46 proc. w porównywalnym do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderson we wrześniu 2025 wyniosła 65 proc. i była wyższa o 2 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną we wrześniu roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – wrzesień 2025 r. wyniosła około 67 proc. i według szacunków była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą we właściwym okresie roku ubiegłego.

Na koniec września br. powierzchnia handlowa sieci sprzedaży marki Esotiq (salony własne, franczyzowe i partnerskie) wynosiła 18 192 m kw. i była większa o 0,6 proc. niż rok wcześniej.

Nowa koncepcja salonu

W październiku spółka otworzyła flagowy sklep Esotiq w Westfield Arkadia – jednym z największych i najbardziej prestiżowych centrów handlowych w Polsce.

-To przełomowy moment w historii naszej marki, który podkreśla naszą pozycję na rynku fashion i retail oraz wyznacza nowy kierunek rozwoju. – piszą przedstawiciele spółki

Wnętrze sklepu otwierają podniesione ściany, które pozwalają w pełni wyeksponować kolekcje. Dopełnieniem całości są wielkoformatowe ekrany, wprowadzające nową jakość komunikacji wizualnej z klientkami i klientami. Nowa przestrzeń łączy w sobie minimalizm, elegancję i styl, idealnie oddając charakter Esotiq. Została zaprojektowana z myślą o harmonii i nowoczesności – tak, aby zakupy były nie tylko praktycznym, ale również estetycznym i emocjonalnym doświadczeniem.

Otwarcie uświetniły wyjątkowe kobiety – ambasadorki marki Julia Wieniawa, Agata Sieramska, Ewa Chodakowska i Ewa Minge.

Esotiq & Henderson specjalizuje się w projektowaniu i sprzedaży bielizny damskiej i męskiej. Spółka prowadzi sprzedaż poprzez sieć około 300 salonów stacjonarnych m.in. w Polsce, Serbii, Łotwie, Niemczech, Słowacji i Ukrainie, a także przez własne platformy e-commerce oraz zewnętrzne platformy marketplace.

Idź do oryginalnego materiału