W ostatnim roku finansowym Douglas osiągnął wyniki zgodne z oczekiwaniami zarządu. Firma stawia na dalszy rozwój modelu omnichannel, który uznaje za najbardziej skuteczny w sektorze kosmetycznym.
Obroty Grupy Douglas wzrosły w roku finansowym 2024/25 o 2,8 proc. do prawie 4,6 mld euro. Sprzedaż w salonach stacjonarnych wzrosła w tym okresie o 2,5 proc., podczas gdy kanał e-commerce o 5,6 proc. (nie wliczając sprzedaży zrealizowanej w sieci aptek Disapo, którą Douglas postanowił sprzedać).
EBITDA wzrosła o 3,6 proc. do ponad 756 mln euro. Zysk netto wzrósł do ponad 175 mln euro. To aż o ponad 91 mln więcej niż rok wcześniej.
Zwycięski model
– W bardzo zmiennym, a więc wymagającym roku finansowym 2024/25, osiągnęliśmy wyniki zgodne z oczekiwaniami. Stało się jasne, iż rynek premium beauty w Europie ewoluuje: w przeciwieństwie do bardzo dynamicznych lat po pandemii, ostatnio obserwujemy zmieniające się zachowania konsumentów i wolniejsze tempo wzrostu. Jako wiodący sprzedawca premium kosmetyki na kontynencie, Douglas Group jest jednak w dobrej pozycji, by wykorzystać możliwości na tym etapie konsolidacji rynku i rebalansowania. Dziś nie tylko opublikowaliśmy nasze wyniki finansowe i nowe wytyczne, ale także wzmocniliśmy naszą strategię: jesteśmy całkowicie przekonani, iż omnichannel to zwycięski model w sektorze kosmetycznym, który doprowadzi nas do długoterminowego sukcesu – komentuje Sander van der Laan, Prezes Zarządu (CEO) Douglas AG, wiodącego omnichannelowego formatu beauty segmentu premium, który liczy ponad 1 900 sklepów w 22 krajach Europy.
– przez cały czas inwestujemy w inicjatywy, które napędzą nasz biznes i efektywność – takie jak IT, E-Com oraz rozbudowa naszej sieci. I kierujemy nasze spojrzenie poza Europę: w tej chwili patrzymy na region Bliskiego Wschodu, gdzie widzimy duży potencjał dla naszego biznesu, z prężnym krajobrazem detalicznym, gwałtownie rozwijającymi się gospodarkami oraz bazą klientów o silnej sile nabywczej – dodaje szef Douglasa.

Ekspansja w Polsce
W Polsce sieć posiada już 170 lokalizacji. W 2025 roku marka nie zwolniła tempa i otworzyła 15 nowych perfumerii w całym kraju. To wyraźny sygnał dynamicznego rozwoju i nieustannego umacniania pozycji lidera branży premium beauty w Polsce. Strategia ekspansji obejmuje największe aglomeracje, tętniące życiem centra miast, popularne galerie handlowe oraz dobrze rokujące mniejsze miejscowości.
Dzięki temu Douglas pozostaje blisko różnych grup klientów, jednocześnie utrzymując silną widoczność na rynku. Połączenie kluczowych lokalizacji miejskich z obecnością w wybranych społecznościach lokalnych pozwala oferować wysokiej jakości doświadczenia zakupowe w całym kraju – w odpowiedzi na potencjał rynku i realne potrzeby konsumentów.
Plany rozwoju
W 2026 roku Douglas planuje kolejne otwarcia i modernizacje perfumerii. Sieć handlowa inwestuje w komfortowe przestrzenie, nowe technologie i rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju – zarówno w logistyce, jak i codziennej działalności. Każde nowe otwarcie to coś więcej niż kolejna lokalizacja – to historia o pięknie, które łączy ludzi i inspiruje.

4 godzin temu







