Droga ekspresowa S19. Otwarto część węzła Babica [ZDJĘCIA, FILMY]

1 tydzień temu

Co prawda najdłuższy z nich będzie drążony w tej chwili tunel, który osiągnie 2,2 km, ale warto podkreślić, iż jeszcze przed świętami otwarty został wiadukt nad linią kolejową w Babicy. To obiekt o długości 55,4 m i szerokości od 14,6 do 17,2 m. Znajduje się w ciągu drogi-łącznika między DK19 a trasą wojewódzką relacji Babica–Strzyżów–Wiśniowa–Warzyce. Jest kluczowym elementem węzła Babica. Umożliwia przejazdy nad linią kolejową Rzeszów Główny–Jasło oraz pasami technologicznymi.

GDDKiA tłumaczy, iż do tej pory w rejonie przejazdu kolejowego w Babicy tworzyły się zatory, ponieważ nakładał się w tym miejscu ruch (Rzeszów–Strzyżów–Domaradz) zarówno lokalny, jak i tranzytowy oraz turystyczny w kierunku Bieszczad (a dodatkowo także pojazdów z placu budowy S19).

Droga ekspresowa S19 Rzeszów Południe–Babica to także wyzwanie dla mostowców

Droga ekspresowa S19. Podstawowe dane wiaduktu

  • 55,39 m – długość całkowita
  • 17,35 m +21,60 m + 13,86 m – rozpiętość przęseł
  • 9,42 m – wysokość podpór pośrednich
  • 4 – liczba podpór
  • pale CFA DN880 – sposób posadowienia
  • ustrój nośny – żelbetowy trzyprzęsłowy składający się z trzech dźwigarów o schemacie statycznym ramowym

W przypadku S19 Rzeszów Południe–Babica drugie miejsce pod względem długości, po tunelu, zajmie estakada ES-1, która osiągnie 413,5 m. Ten obiekt umożliwi przejazd nad drogami powiatowymi Niechobrz–Boguchwała oraz Zwięczyca–Niechobrz–Czudec, a także potokiem o nazwie Lubcza. Będzie to obiekt ośmioprzęsłowy (42,0 m + 6 x 54,50 m +42,0 m) z dziewięcioma podporami. Ostatnie miejsce na podium zajmie estakada ES-7, która osiągnie 332,8 m.

Zgodnie ze stanem na koniec listopada, zaawansowane rzeczowe robót mostowych w ramach S19 Rzeszów Południe–Babica wynosi 87%.

Idź do oryginalnego materiału