Droga ekspresowa S6 z tunelem. Oferty poznamy później

1 dzień temu

Odcinek drogi ekspresowej S6 rozpocznie się w odległości 1,5 km od węzła Police, przy którym zaplanowano obwód drogowy z centrum zarządzania tunelem. Tuż za węzłem kierowcy będą wjeżdżać do podziemnego obiektu, biegnącego pod instalacjami zakładów chemicznych, liniami kolejowymi, DW114, terenami portu Police i Odrą. Z obiektu wyjadą około 500 m za wschodnim brzegiem Odry.

Najdłuższy tunel w Polsce, który wydrąży maszyna TBM, będzie mieć dwie nitki. Średnica zewnętrzna wyniesie niemal 15 m (w tym 0,6 m grubości obudowy). Spód konstrukcji znajdzie się maksymalnie 51 m poniżej poziomu terenu, a jezdnia 45 m.

Pierwotnie planowano, iż oferty złożone w przetargu otwarte zostaną 1 kwietnia 2025 r., jednak termin ten przesunięto na 9 maja. Wynika to z faktu, iż w połowie marca wydano dla tego odcinka zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Zamawiający poinformował, iż dokonał zmiany treści Specyfikacji Warunków Zamówienia poprzez udostępnienie decyzji ZRID oraz dokumentacji, na podstawie której wydano decyzję. Dodano, iż w związku z zakończonym postępowaniem zapewniającym udział społeczeństwa i uzyskaniem decyzji ZRID korekcie uległ projekt budowlany. Zmiany dotyczą kilku rzeczy, jak zjazdu do jednej z działek czy skorygowania przebieg rowu melioracyjnego. Podkreślono, iż są spójne ze zmianami na mapie z proponowanym przebiegiem S6.

Idź do oryginalnego materiału