Odcinek zostanie poprowadzony nowym śladem, obecny przebieg DK8 wykorzystując głównie w miejscach przecięć. W planie są dwa węzły (Ząbkowice Śląskie Wschód – na połączeniu z DW385 oraz Bardo – z obecną DK8), a także pięć mostów, 10 wiaduktów, w tym jeden nad linią kolejową i dwa w ciągu S8. Za najkorzystniejszą uznano propozycję konsorcjum firm Kobylarnia i MIrbud.
To element podzielonej na sześć odcinków budowy drogi ekspresowej S8 Wrocław–Kłodzko o długości 87 km. Cały szlak ma być gotowy do 2033 r.
Droga ekspresowa S8
Łączy Kłodzko (woj. dolnośląskie) z centralną Polską i Białymstokiem (woj. podlaskie). Komunikuje aglomeracje wrocławską, łódzką, warszawską i białostocką. Oddano do użytku 530,7 km, a docelowa długość to 642,3 km.
Przeczytaj także: Droga S8. Trzy odcinki, 32 km, 1 mld zł. Podpisanie umów