Grupa Eurocash ocenia, iż nie jest zagrożona dodatnia rentowność projektu Frisco w 2026 r., zaś Duży Ben powinien zanotować dwucyfrową dynamikę przychodów ze sprzedaży i również dodatnią rentowność, poinformował ISBnews prezes Paweł Surówka.
„Wyniki [po III kw. br] może nie są tak imponujące w porównaniu do tego, co Duży Ben zwykle pokazuje – czyli bardzo wysoką dynamikę sprzedażową i LfL – jednak należy podkreślić, iż w tym roku przeprowadziliśmy przegląd sklepów Dużego Bena i niższy poziom sprzedaży spowodowany jest m.in. zamknięciem znaczącej liczby placówek. Z drugiej strony, dynamika LFL utrzymująca się blisko zera jest powiązana z charakterem asortymentu, ponieważ Duży Ben to market alkoholowy, a cały rynek piwa i alkoholi notuje w tej chwili spadki wolumenów sprzedaży” – powiedział Surówka w wywiadzie dla ISBnews.
„W następnym roku spodziewamy się, iż zmiany strategiczne, które wprowadzamy w Dużym Benie, przełożą się na szybszą dynamikę sprzedaży, co poprowadzi Dużego Bena do pełnej rentowności. Liczę na dwucyfrowy wzrost przychodów ze sprzedaży na jeden sklep w kolejnych kwartałach” – dodał.
Zapowiedział, iż liczba sklepów Dużego Bena będzie rosła w przyszłym roku. Duży Ben zakończył III kw. 2025 r. z 395 lokalizacjami wobec 420 rok wcześniej.
„W tym roku koncentrowaliśmy się na jakości portfela, w nadchodzącym roku planujemy wrócić do ekspansji. Analizujemy również kilka innych możliwości, m.in. na ile ten koncept byłby interesujący w ramach konwersji niektórych małych sklepów naszych sieci, które dziś realizują podobną misję jak Duży Ben, skupiając się głównie na sprzedaży alkoholu” – powiedział prezes.
„W przypadku Frisco widzimy kontynuację trendu, o ile chodzi o swoją drogę do rentowności. Frisco weszło niedawno do Łodzi i w przyszłym roku w pełni odczujemy efekty tej obecności, co z pewnością przełoży się na lepszą dynamikę wzrostu” – stwierdził prezes.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.
Źródło: ISBnews

9 godzin temu










