Agencja Informacyjna: 1 maja obchodzone jest Świto Pracy, a 21 czerwca to Dzień Przedsiębiorcy – święto ludzi z wizją, odwagą i gotowością do działania. Najliczniejszą grupę organizacji gospodarczych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87.000 to podmioty działające w modelu franczyzowym. Według ekspertów Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Spis treści
Czy Żabka wspiera rozwój przedsiębiorczości?
Obecnie w Polsce działa ponad 1.350 systemów franczyzowych, a według danych Polskiego Towarzystwa Gospodarczego z 2023 r. niemal 80 proc. franczyzobiorców w Polsce działa w sektorze handlu. W tym gronie Żabka jest największą siecią, zrzeszającą już ponad 10.000 franczyzobiorców i liczącą ponad 11.500 placówek. Jej franczyzobiorcy tworzą ekosystem dający pracę ok 68.000 osób i aktywizują lokalne społeczności – od młodych dorosłych po osoby 50+ i cudzoziemców.
StudiumPrzedsiebiorczosci.pl
Żabka tworzy także narzędzia wspierające rozwój przedsiębiorczości w Polsce. W kwietniu 2024 r. sieć uruchomiła bezpłatny portal edukacyjny: StudiumPrzedsiebiorczosci.pl, z którego aktywnie korzysta już ponad 300.000 użytkowników. Skierowany jest do osób planujących założenie lub rozwinięcie własnego biznesu, bądź chcących poszerzyć swoją wiedzę.
Co to jest Akademia Przedsiębiorczości?
Akademia Przedsiębiorczości to program zainicjowany przez przedsiębiorstwo Żabka i realizowany z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej i I’GS In Good Strategy Moniki Ferreiry, adresowany do franczyzobiorców Żabki – zawiera cykle szkoleń z zarządzania, finansów, przywództwa i nowych technologii. Od 2023r. wzięło w nim udział blisko 3.000 osób.
Na czym polega program „Bezpieczny start”?
Z kolei program „Bezpieczny start”, uruchomiony przez przedsiębiorstwo Żabka, pozwala osobom, zainteresowanym własnym biznesem, przetestować swoje umiejętności w praktyce i zobaczyć z bliska, czym na co dzień zajmuje się franczyzobiorca. Jest adresowany do osób, które chcą uruchomić własny sklep pod szyldem „Żabka”.
Czy różnice między kobietami mężczyznami można wyrównać?
Raport Global Entrepreneurship Monitor (GEM) pokazuje, iż kobiety częściej niż mężczyźni zauważają szanse biznesowe w swoim otoczeniu (75 proc. vs. 51 proc.), ale mają niższe przekonanie o własnych kompetencjach (45 proc. vs. 51 proc.). Franczyza, może niwelować te bariery, zapewniając szkolenia, mentoring i sprawdzony model działania. Kobiety stanowią 65 proc. przedsiębiorców, którzy prowadzą sklepy Żabka.
Jak model franczyzowy ocenia Żaneta Kisiel?
„Model franczyzowy Żabki od początku bardzo mi odpowiadał.” – Zwierza się Żaneta Kisiel – franczyzobiorczyni Żabki z Lublina i członkini Rady Franczyzobiorców. – „Przekonało mnie solidne wsparcie, oferowane przez sieć Żabka oraz fakt, iż nie muszę budować marki od podstaw, a jednocześnie mam realny wpływ na sposób prowadzenia sklepu. Co szczególnie istotne, już od pierwszego dnia działalności sklep generuje przychody, dzięki czemu inwestycja bardzo gwałtownie się zwraca.” – Wyjaśnia z zadowoleniem Żaneta Kisiel – franczyzobiorczyni Żabki z Lublina i członkini Rady Franczyzobiorców.
Czy przedsiębiorczość wymaga wsparcia?
Dzień Przedsiębiorcy to dobry moment by przypomnieć, iż przedsiębiorczość to nie tylko działalność biznesowa – to podstawa rozwoju gospodarczego Polski. Z odpowiednim wsparciem może być też szansą dla wielu osób na stabilną przyszłość.
Co to jest Grupa Żabka?
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa Żabka obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Na czym polega ekosystem Grupy Żabka?
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie modern convenience liczącą ponad 11.500 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę, w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach, szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką froo. Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy także inne wiadomości, opublikowane na stronie www.agencja-informaycjna.com. Życzymy ciekawej lektury! Agencja Informacyjna
AI, gospodarka, /art/ 21.06.2025 zdjęcie Pexels