E-commerce alert. 5 branżowych raportów, do których warto zajrzeć

ewp.pl 2 tygodni temu

Dochodowy e-commerce 2024

Jeśli chcesz zbudować dobrze prosperujący sklep internetowy, zajrzyj do raportu wydanego przez redakcje „E-commerce w Praktyce” i „Marketera+”. W publikacji zatytułowanej „Dochodowy e-commerce 2024” znajdziesz 262 strony pełne praktycznych wskazówek przydatnych dla właścicieli e-sklepów.

Autorzy raportu koncentrują się na tematach związanych ze zwiększaniem rentowności, optymalizacją kosztów operacyjnych oraz efektywną współpracą z platformami e-commerce. Do tego eksperci zaproszeni do udziału w raporcie omawiają wyzwania, które czekają branżę, oraz dzielą się swoimi prognozami i strategiami.

Z raportu dowiesz się m.in.:

  • jak poprawić rentowność sklepu internetowego poprzez optymalizację logistyki i dostaw,
  • w jaki sposób automatyzacja obsługi klienta wpływa na lepsze doświadczenia użytkowników i szybszą realizację zamówień,
  • jakie są aktualne trendy w strategiach cenowych i promocjach wobec zmieniających się potrzeb konsumentów.

2. E-commerce w Polsce 2024

Tegoroczna odsłona raportu wydanego przez Gemius jest już dostępna. „E-commerce w Polsce 2024”, o którym mowa, opisuje zmieniające się preferencje polskich konsumentów, ze szczególnym naciskiem na ich rosnące zainteresowanie zakupami na zagranicznych platformach handlowych.

Omówione zostały również dwa istotne zagadnienia: wzrost popularności używanych produktów, co ma odzwierciedlać rosnącą świadomość konsumentów pod względem ekologii, oraz preferencje kupujących dotyczące metod płatności. W tej drugiej kwestii dużym wygranym okazuje się BLIK.

Z raportu dowiesz się m.in., że:

  • 36% polskich konsumentów wybiera zagraniczne platformy zakupowe, a najczęściej korzystają oni z AliExpress i Amazonu.
  • 61% internautów regularnie kupuje produkty używane – głównie odzież i książki.
  • BIIK uzyskał 68% wskazań jako preferowana metoda płatności – wyprzedził szybkie przelewy i karty kredytowe.

3. E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój

Jak według PwC wygląda sytuacja na polskim rynku e-commerce? Analizę i wnioski tej firmy badawczej znajdziesz w raporcie zatytułowanym „E-commerce w Polsce: konkurencja i rosnące oczekiwania napędzają rozwój”.

Autorzy publikacji omawiają czynniki napędzające wzrost rynku e-commerce, w tym rosnącą digitalizację, zmiany w zachowaniach konsumentów oraz zwiększającą się popularność zakupów internetowych. Szczególną uwagę poświęcono wyzwaniom związanym z logistyką, integracją nowych technologii oraz rosnącymi oczekiwaniami klientów.

Z raportu dowiesz się m.in., że:

  • sprzedawcy będą dążyć do poprawienia swojej konkurencyjności poprzez inwestycje w rozwiązania UX/UI i personalizację oferty,
  • W latach 2024–2028 rynek zwiększy się o dodatkowe 52 miliardy złotych (do 192 mld zł, rosnąc o 8% rocznie).
  • W tym samym okresie poszczególne kategorie produktów zanotują wzrosty od 28% do 60%.

4. Dyrektor e-commerce roku 2024. Liderzy o przyszłości rynku

E-Izba wydała w tym roku kilka raportów wartych uwagi. Warto skupić się jednak przede wszystkim na „Dyrektor e-Commerce Roku 2024”. Publikacja omawia istotne trendy i wyzwania, które kształtują polski rynek e-commerce.

Raport podkreśla rosnące znaczenie big data, sztucznej inteligencji oraz technologii wspomagających personalizację i wizualizację procesów zakupowych. Zwraca również uwagę na konieczność dostosowania się do stale rosnących oczekiwań klientów oraz do szybkiego tempa zmian na rynku.

Z raportu dowiesz się m.in., że:

  • dig data odgrywa istotną rolę w optymalizacji procesów biznesowych i pomaga firmom zdobyć przewagę konkurencyjną,
  • sztuczna inteligencja coraz bardziej integruje się z e-commerce – optymalizuje interakcje z klientami i automatyzuje procesy,
  • technologie AR/VR wspierają tworzenie bardziej spersonalizowanych doświadczeń zakupowych i tworzy angażujące środowisko zakupowe.

5. Cross-border e-commerce. Marka bez granic

„Cross-border e-commerce” to drugi raport e-Izby, który znalazł się na naszej liście. Dokument analizuje rozwój transgranicznej sprzedaży cyfrowej zarówno w Polsce, jak i na świecie.

Zwraca on uwagę na wzrost zainteresowania eksportem online, szczególnie w obliczu spowolnienia gospodarki oraz inflacji w Polsce. Do tego w raporcie znajduje się analiza 10 zagranicznych rynków dla polskich e-sprzedawców, która uwzględnia takie czynniki jak siła nabywcza oraz preferencje konsumentów.

Z raportu dowiesz się m.in., że:

  • 60% polskich sklepów internetowych prowadzi sprzedaż transgraniczną, a kolejne 20% planuje rozpocząć ją w ciągu 3 lat,
  • 37% sprzedawców cross-border obsługuje 10 lub więcej rynków zagranicznych,
  • prawie 20% firm odnotowało wzrost sprzedaży transgranicznej o ponad 20% w skali roku.

Idź do oryginalnego materiału