Pomimo tego, iż rynki doświadczają w tej chwili drastycznej korekty, liczba sprzedawców w sektorze e-commerce gotowych akceptować płatności w kryptowalutach przez cały czas rośnie.
Wolumen płatności kryptowalutowych w e-Commerce przekroczył 60% w 2022 roku
System do analizy płatności kryptowalutowych CoinGate stwierdził w swoim raporcie, iż pomimo „kryptowalutowej zimy” wykorzystanie kryptowalut do transakcji online było bardzo wysokie w 2022 roku.
Z badania wynika, iż w 2022 r. handlowcy korzystający z CoinGate otrzymali 927 294 płatności kryptowalutowych, co stanowi około 2,7-krotność średniej rocznej i wskazuje na wzrost o 63% w stosunku do 2021 r. Liczba ta odpowiada przetwarzaniu przez CoinGate opłaconego kryptowalutą zamówienia co 34 sekundy.
Bitcoin to najpopularniejsza kryptowaluta do płatności
Według wyników badań Bitcoin (BTC) był odpowiedzialny za ponad połowę wszystkich transakcji w 2022 roku. Warto zauważyć, iż jest zauważalny spadek o 7,6% w porównaniu do roku 2021, co sugeruje, iż płatności altcoinami nieznacznie zmniejszają dominację Bitcoina w płatnościach pomimo rosnącej liczby transakcji.
USDT stał się drugą najpopularniejszą kryptowalutą używaną do zakupów z wynikiem na poziomie 14,8% w 2022 roku. Kolejne miejsca zajmowały Ethereum (10,9%), Litecoin (9,6%) i TRON (5,8%).
Detaliści przyjmujący płatności kryptowalutowych
Co roku najpopularniejszy argument wysuwany przez detalistów za przyjmowaniem płatności w kryptowalutach jest ten sam: poprawa dostępu do usług dla konsumentów, którzy nie mają konta bankowego lub obawiają się o swoją prywatność, co ostatecznie prowadzi do wzrostu sprzedaży.
Ponieważ nowoczesne procesory płatności zmniejszają problem zmienności cen kryptowalut, jest to powód dla którego handlowcy poszukujący nowych sposobów na uatrakcyjnienie swoich firm powinni rozważyć wdrożenia płatności kryptowalutowych.