E-Commerce notuje wzrost płatności w kryptowalutach

1 rok temu

Pomimo tego, iż rynki doświadczają w tej chwili drastycznej korekty, liczba sprzedawców w sektorze e-commerce gotowych akceptować płatności w kryptowalutach przez cały czas rośnie.

Wolumen płatności kryptowalutowych w e-Commerce przekroczył 60% w 2022 roku

System do analizy płatności kryptowalutowych CoinGate stwierdził w swoim raporcie, iż ​​pomimo „kryptowalutowej zimy” wykorzystanie kryptowalut do transakcji online było bardzo wysokie w 2022 roku.

Z badania wynika, iż ​​w 2022 r. handlowcy korzystający z CoinGate otrzymali 927 294 płatności kryptowalutowych, co stanowi około 2,7-krotność średniej rocznej i wskazuje na wzrost o 63% w stosunku do 2021 r. Liczba ta odpowiada przetwarzaniu przez CoinGate opłaconego kryptowalutą zamówienia co 34 sekundy.

Bitcoin to najpopularniejsza kryptowaluta do płatności

Według wyników badań Bitcoin (BTC) był odpowiedzialny za ponad połowę wszystkich transakcji w 2022 roku. Warto zauważyć, iż jest zauważalny spadek o 7,6% w porównaniu do roku 2021, co sugeruje, iż płatności altcoinami nieznacznie zmniejszają dominację Bitcoina w płatnościach pomimo rosnącej liczby transakcji.

USDT stał się drugą najpopularniejszą kryptowalutą używaną do zakupów z wynikiem na poziomie 14,8% w 2022 roku. Kolejne miejsca zajmowały Ethereum (10,9%), Litecoin (9,6%) i TRON (5,8%).

Pomimo ogólnego spadku na rynku, CoinGate odnotował 48% wzrost liczby nowych zarejestrowanych użytkowników w 2022 roku w porównaniu do 2021 roku. Obejmuje to gigantów branżowych, takich jak NordVPN, na liście firm, które chcą akceptować płatności w kryptowalutach.

Detaliści przyjmujący płatności kryptowalutowych

Co roku najpopularniejszy argument wysuwany przez detalistów za przyjmowaniem płatności w kryptowalutach jest ten sam: poprawa dostępu do usług dla konsumentów, którzy nie mają konta bankowego lub obawiają się o swoją prywatność, co ostatecznie prowadzi do wzrostu sprzedaży.

Ponieważ nowoczesne procesory płatności zmniejszają problem zmienności cen kryptowalut, jest to powód dla którego handlowcy poszukujący nowych sposobów na uatrakcyjnienie swoich firm powinni rozważyć wdrożenia płatności kryptowalutowych.

W grudniu dyrektor generalny CoinGate, Justas Paulius, stwierdził w wywiadzie dla Finbold, iż częstotliwość płacenia kryptowalutą nie zmieniła się z powodu kryptowalutowej zimy. Odnotowała jedynie nieznaczną zmianę, zamiast całkowicie ograniczyć zakupy przy pomocy kryptowalut.
Idź do oryginalnego materiału