E-Doręczenia już są. Wysyłaj i odbieraj listy polecone przez internet

2 tygodni temu

Ministerstwo Cyfryzacji przypomniało, iż od początku bieżącego roku obowiązują e-Doręczenia. Mowa rzecz jasna o systemie do wysyłki oraz odbioru listów poleconych przez internet. Tym samym wymiana pism pomiędzy obywatelami a urzędowymi powinna stać się nie tylko przyjemniejsza i szybsza, ale też skuteczniejsza. Władze chwalą się, iż dzięki temu doszło do wejścia administracji państwowej na znacznie wyższy poziom.

e-Doręczenia już obowiązują – co to dokładnie jest?

Polski rząd nie zamierza bawić się w kryptowaluty. Światło dzienne ujrzało oficjalne oficjalne stanowisko Narodowego Banku Polskiego (NBP), które jest dosyć jednoznaczne. Wynika z niego, iż wykluczone są jakiekolwiek tego typu inwestycje. Główny argument? Instrument bardzo wysokiego ryzyka. Kto wie, może w przyszłości stanowisko ulegnie zmianie?

  • Sprawdź także: NBP mówi nie kryptowalutom. Podano oczywisty powód

e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego z potwierdzeniem odbioru. System już obowiązuje na terenie naszego kraju i tym samym zapewnia wygodny, tańszy oraz bezpieczniejszy sposób korespondencji między instytucjami publicznymi/przedsiębiorcami/obywatelami. Ministerstwo Cyfryzacji daje znać nie tylko o uruchomieniu rozwiązania, ale też specjalnej wyszukiwarki. Dzięki niej bez problemu sprawdzicie czy interesujący Was podmiot używa już nowej funkcjonalności.

Dariusz Standerski, wiceminister cyfryzacji, jest przekonany o tym, iż e-Doręczenia to istotny krok naprzód jeżeli chodzi o rozwój państwowej administracji. Tym samym doszło do częściowej realizacji celu jakim jest „nowoczesna i w pełni komunikacja z obywatelami oraz przedsiębiorcami”. Już teraz większość urzędów, instytucji i zawodów zaufania publicznego ma obowiązek obsługi opcji prowadzenia korespondencji cyfrowej. Tyczy się to zarówno odbierania, jak i wysyłania doręczeń.

Kto został objęty wymogiem korzystania z nowości?

Obecnie mamy do czynienia z pierwszym etapem implementacji nowego rozwiązania. Obejmuje on m.in. urzędy marszałkowskie, starostwa powiatowe, urzędy miast i gmin, jednostki publiczne oraz przedstawicieli zaufania publicznego. Sam adres oraz skrzynkę do doręczeń musi posiadać też sporo podmiotów niepublicznych.

Osoby chcące skorzystać z systemu e-Doręczenia muszą założyć specjalny adres oraz skrzynkę. Wystarczy złożyć wniosek poprzez stronę mobywatel.gov.pl. Gdy to zrobicie, możecie z usługi korzystać zarówno z poziomu komputera, jak i telefona. Nieistotna jest pora oraz miejsce.

  • Przeczytaj również: AML nadchodzi. To system lokalizacji osób wzywających pomocy

Pozostaje mieć nadzieję, iż nowe rozwiązanie będzie działać bez jakichkolwiek problemów. Trzymamy zatem kciuki, by realizacja kolejnych etapów digitalizacji urzędów nie przesunęła się w czasie.

Źródło: Ministerstwo Cyfryzacji / Zdjęcie otwierające: Poczta Polska

Poczta Polskapolska
Idź do oryginalnego materiału