Dzięki e-Korespondencji w e-Urzędzie Skarbowym podatnicy mogą skontaktować się z Krajową Administracją Skarbową (KAS). Użytkownicy aplikacji mobilnej e-Urząd Skarbowy mogą wysyłać i odbierać dokumenty na swoim telefonie. A osoby, które zdecydują się na e-Korespondencję mają możliwość odbierania i wysyłania dokumentów dzięki konta w e-US. "Dzięki temu mogą zaoszczędzić czas i w prosty sposób załatwić sprawy podatkowe" - podkreśla resort.
Zwolnione z elektronicznego podpisu
Podatnicy coraz chętniej kontaktują się z administracją skarbową elektronicznie - zapewnia cytowana w informacji wiceszefowa KAS Małgorzata Krok. Coraz częściej wyrażają też zgodę na elektroniczne doręczenia dokumentów. Z danych Krajowej Administracji Skarbowej wynika, iż zrobiło to już ponad 2,4 mln osób. “Zgodę na e-Korespondencję można wyrazić np. przy okazji logowania do e-Urzędu Skarbowego w związku z rozliczeniem PIT" - zwraca uwagę Małgorzata Krok. Reklama
Osoby, które zdecydowały się na e-Korespondencję mogą w e-Urzędzie Skarbowym w prosty sposób składać dokumenty dotyczące spraw podatkowych. Przygotowanie i wysłanie wybranego dokumentu czy deklaracji ułatwiają użytkownikom dostępne kreatory i automatyczne uzupełnianie danych. “Dokumenty wysyłane za pośrednictwem e-Urzędu Skarbowego nie wymagają podpisu elektronicznego" - podkreśla resort.
Dane podatników bezpieczne
Ministerstwo Finansów przypomniało, iż użytkownicy serwisu e-Urząd Skarbowy, którzy korzystają z e-Korespondencji, mogą nie tylko wysyłać dokumenty do organów KAS, ale także odbierać je bezpośrednio na koncie w e-US i swoim telefonie. “Informację o przychodzącej korespondencji otrzymają sms-em i/lub e-mailem” - informuje MF.
Resort zapewnia, iż dokumenty składane i odbierane przez podatników w e-Urzędzie Skarbowym są przesyłane bezpiecznym kanałem komunikacji, z zachowaniem procedur bezpieczeństwa informacji. “Bezpieczeństwo danych podatników jest jednym z priorytetów działania Krajowej Administracji Skarbowej" - podkreśla Ministerstwo Finansów.