E-Shopping Group rozwija się na arenie międzynarodowej i szykuje się do akwizycji

5 miesięcy temu

Notowana na rynku NewConnect spółka E-Shopping Group szacuje, iż w maju br. zrealizowała 3089 zamówień i osiągnęła blisko 389 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży, co stanowi wzrost o ponad 13 proc. w stosunku do wysokości przychodów za kwiecień.

Spółka konsekwentnie kontynuuje falę wzrostową – w porównaniu do średniomiesięcznych wyników z trzech poprzednich miesięcy uzyskała wzrost przychodów brutto ze sprzedaży o niemal 22 proc.. E-Shopping Group planuje przeprowadzenie analizy celów akwizycyjnych, które pozwolą na zwiększenie skali biznesu i zwielokrotnienie przychodów za 2024 r. w stosunku do ub.r.

Wyniki napawają optymizmem

– Wyniki E-Shopping Group po raz kolejny przekroczyły nasze oczekiwania. Szacunki za maj wskazują, iż jest to najlepszy pod względem sprzedażowym miesiąc w tym roku. Optymizmem napawa zarówno konsekwentny wzrost przychodów, jak i sukcesywnie rosnąca liczba klientów. W tym roku obsłużyliśmy już niemal 15 tys. osób, podczas gdy w całym 2023 r. było ich ponad 18 tys. Szacujemy, iż pod koniec roku nasz portfel klientów obejmie blisko 40 tys. użytkowników sklepów internetowych oraz klientów wybierających produkty naszej pierwszej marki własnej – Bentivolio – mówi Maciej Nowak, Prezes Zarządu w E-Shopping Group.

Spółka wykorzystuje potencjał tkwiący w efekcie synergii związanej z prowadzeniem sklepów internetowych, które reprezentują różne branże. Łączy je dropshippingowy model sprzedaży, który wyróżnia się prostotą, elastycznością i niską bazą kosztową. Portfolio złożone z 7 e-sklepów umożliwia bardziej efektywne zarządzanie kosztami marketingu oraz ruchem na platformach E-Shopping Group. Do prognozowanego wzrostu przychodów w maju 2024 r. w największym stopniu przyczyniła się sprzedaż w sklepach StrefaDomOgrod.pl i Odkrywcy Zabawek.

Poszerzone portfolio

W tym roku E-Shopping Group S.A. rozszerzyła swoje portfolio o pierwszą markę własną – Bentivolio. Po sukcesie związanym z wprowadzeniem na rynek brandu eleganckich oprawek okularowych spółka pracuje już nad kolejną marką własną – tym razem z branży FMCG. Jej uruchomienie ma nastąpić jeszcze w 2024 r.

– Dynamiczny rozwój sprzedaży skłania nas do podniesienia wyżej poprzeczki i zwielokrotnienia przychodów za obecny rok w stosunku do przychodów z roku 2023. Z perspektywy czasu widzimy, iż zmiana profilu działalności E-Shopping Group była dobrą decyzją, dlatego teraz koncentrujemy się na pełnym wykorzystaniu możliwości, które z niej płyną, aby efektywnie zwiększać wartość spółki dla naszych Akcjonariuszy. Dążymy do realizacji tego celu poprzez szereg działań związanych z ekspansją zagraniczną, rozszerzaniem portfolio naszych brandów oraz analizą konkretnych celów akwizycyjnych, dzięki którym będziemy mogli kilkukrotnie zwiększać przychody – podsumowuje Maciej Nowak.

Plany rozwoju

W maju br. spółka ujawniła wyniki za I kwartał 2024 r., ktory jest zwyczajowo najsłabszym kwartałem w roku dla branży e-commerce. E-Shopping Group S.A. zrealizowała w tym okresie ok. 9200 zamówień, wypracowując blisko 0,8 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Wynik ten stanowił wielokrotność przychodów uzyskanych w analogicznym okresie 2023 r. i przewyższył oczekiwania spółki. Szacowane wyniki za kwiecień 2024 r. wskazują na kontynuację tendencji wzrostowej – spółka zanotowała niemal 344 tys. zł przychodów brutto ze sprzedaży, co stanowiło wzrost o ponad 10 proc. w stosunku do wysokości przychodów uzyskanych w marcu br.

E-Shopping Group konsekwentnie buduje multubrandowy hub w segmencie globalnej sprzedaży internetowej i rozwija się na arenie międzynarodowej. Oferta spółki jest już dostępna w Czechach i na Słowacji, a niebawem pojawi się również na Bliskim Wschodzie i w Rumunii.

Idź do oryginalnego materiału