Efektywność szkoleń mierzy 22% firm, 4,7% oblicza zwrot z inwestycji

16 godzin temu

Efektywność szkoleń mierzy 22% firm, a 4,7% oblicza ich rzeczywisty zwrot z inwestycji (ROI), wynika z raportu firmy HRrebels. AI w HR znacząco usprawnia pracę, szczególnie w kontekście powtarzalnych (46% wskazań) i prostszych zadań administracyjnych (chatboty: 12%).

„Tylko 22,1% firm mierzy efektywność szkoleń, a zaledwie 4,5% oblicza rzeczywisty zwrot z inwestycji w nie (ROI). W efekcie dla zarządów firm szkolenia stanowią głównie koszt” – czytamy w raporcie „Stan analityki HR w Polsce”.

„Ankiety po szkoleniach stają się metrykami próżności, bo cóż firmie po wysokim NPS oraz informacji, iż szkolenie było ciekawe, a trener profesjonalny, jeżeli pracownicy w mgnieniu oka wracają do starych nawyków. Priorytetem szkoleń musi stać się efekt biznesowy, następnie zmiana zachowań i transfer wiedzy, a dopiero na końcu satysfakcja uczestników” – skomentował badanie założyciel i wiceprezes partnera raportu One2tribe Wojciech Ozimek, cytowany w komunikacie poświęconym raportowi.

Dodał, iż powiązanie mikroszkoleń z rezultatami osiąganymi przez ich uczestników pozwoli na obliczenie ich wpływu na wynik, a znając ich koszt oraz dodatkowy zysk płynący z poprawy wyniku firma będzie w stanie obliczyć ROI.

„To podejście świetnie się sprawdza również jako uzupełnienie istniejących platform i kursów e-learningowych – pozwala wykorzystać już zebraną w organizacji wiedzę i skutecznie ją przekazywać określonym grupom pracowników” – powiedział wiceprezes.

Jak wskazują wyniki badania, AI w HR już znacząco usprawnia pracę, szczególnie w kontekście powtarzalnych (46%) i prostszych zadań administracyjnych (chatboty: 12%) czy automatyzacji procesów (np.: obsługa wniosków urlopowych: 7%) co niewątpliwie zwiększa efektywność.

„Dzięki AI możliwe jest także szybkie analizowanie dużych zbiorów danych, co pozwala HR dostarczać cenne analizy oraz informacje znacznie szybciej i efektywniej, realnie dodając wartość i wzmacniając swoją istotność przy biznesowym stole. Co więcej, takie podejście pomaga w budowaniu kultury rozwoju i wdrażania nowych technologii. Dzięki tym rozwiązaniom, HR może skupić się na bardziej strategicznych zadaniach, takich jak chociażby kooperacja z liderami w zakresie dobrostanu pracowników. Niewątpliwie analityka HR to nie tylko odpowiedź na aktualne i przyszłe potrzeby, ale narzędzie do rozwoju organizacji, w której HR pełni strategiczną rolę” – czytamy w informacji.

One2tribe oferuje platformę do zarządzania wydajnością i motywowania pracowników o nazwie Tribeware. Z rozwiązania korzystają duże organizacje w kraju i za granicą. Są to głównie firmy z branż sprzedaży detalicznej (retail), farmacji i finansowej. Spółka jest notowana na NewConnect.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału