Ekspansja na rynki zagraniczne a nowe kanały sprzedaży w systemach ERP

4 miesięcy temu

Wraz z dynamicznym rozwojem branży detalicznej inwestycje rozszerzenia biznesu poza Polską stają się kluczowym elementem obecnej strategii. Węgry, Rumunia, Słowacja czy Czechy są najczęstszym wyborem polskich przedsiębiorców. Jak przekłada się to na procesy logistyczne i ERP? Jakie wyzwania w wprowadzaniu nowych kanałów sprzedaży ma przed sobą rynek sieci detalicznych?

Wyzwania i strategie

Rozwój ekspansji na rynki zagraniczne niesie ze sobą szereg wyzwań logistycznych i zarządczych, szczególnie w obszarze koordynowania wieloma kanałami sprzedaży, różnymi przewoźnikami logistycznymi oraz szerokim asortymentem produktów. W takiej sytuacji system ERP, w połączeniu z systemami WMS (zarządzanie magazynem) i PIM (zarządzanie informacjami o produktach) staje się nieocenionym narzędziem w efektywnym zarządzaniu produktami, magazynem i logistyką.

Sprzedaż zagraniczna wymaga skutecznego zarządzania różnymi kanałami, takimi jak sklepy stacjonarne, sklepy internetowe czy platformy e-commerce dedykowane dla konkretnych krajów. System WMS umożliwia efektywne zarządzanie zapasami dla wszystkich kanału sprzedaży, co zapewnia spójność stanów magazynowych. Ponadto, zintegrowane rozwiązania logistyczne, takie jak zgrupowana wysyłka paczek poprzez różnych przewoźników, stają się coraz bardziej popularne i wymagają zastosowania systemów WMS i ERP. Miejsce, z którego paczki zaczynają swoją podróż za granicę, ma również kolosalne znaczenie dla szybkiego i sprawnego ich doręczenia przez spedytorów. Przykładem może być m.in. Cieszyn – pogranicze polsko-czeskie, które ma ważne znaczenie jako jeden z głównych szlaków komunikacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej.

Zarządzanie produktami a kanały sprzedaży

Udostępnienie oferty produktowej dla klientów z innych krajów, niesie za sobą potrzebę dostępu do rzetelnych informacji o produktach, i tu zastosowanie znajdzie system PIM. Wdrażając tego typu narzędzie firma może łatwo zarządzać treściami produktowymi, takimi jak opisy, tłumaczenia, zdjęcia oraz dostosowywać je do realnych potrzeb. Jest to kluczowe, zwłaszcza wtedy, gdy chcemy mieć jedną bazę odpowiedzialną za zarządzanie informacjami. LSI Software oferując kompleksowe narzędzie PIM, ERP i WMS łączy obszerne procesy przy ekspansji zagranicznej. Poszerzanie działalności na nowe rynki w branży detalicznej wymaga całościowego podejścia, w tym wykorzystania nowoczesnych systemów zarządzania. Integracja tych rozwiązań umożliwia skuteczne koordynowanie procesami biznesowymi, magazynowymi i logistycznymi, co jest najważniejsze dla osiągnięcia sukcesu na międzynarodowym rynku. Wdrażanie nowych kanałów sprzedaży wymaga elastyczności i efektywnego zarządzania, co można osiągnąć poprzez odpowiednie wykorzystanie systemów ERP i zintegrowanych rozwiązań logistycznych.

Materiał Partnera.

Idź do oryginalnego materiału