Aplikacja dm okrzyknięta najbardziej przyjazną dla klienta aplikacją B2C w Niemczech. Taki werdykt wydało jury nagrody Digital Service Award, którą firma audytorsko-konsultingowa KPMG przyznała po raz pierwszy we współpracy z instytutem badań rynku Appinio i startupem technologicznym AIVITEX.
Wyróżnienie to potwierdza, iż aplikacja dm jest nie tylko funkcjonalna i innowacyjna, ale także realnie wspiera użytkowników w codziennych zakupach. Z aplikacji korzystają także polscy klienci, a liczba jej użytkowników i zamówień systematycznie rośnie. Od debiutu w naszym kraju drogeria dm rozwija model omnichannel, a Polska była pierwszym państwem, w którym dm równolegle rozpoczęła sprzedaż we wszystkich kanałach (sklepy stacjonarne, online oraz aplikacja).
Wyróżniające cechy
Jury konkursu doceniło intuicyjność aplikacji, dostępność, wartość społeczną i ekologiczne podejście – zarówno w kontekście zawartości edukacyjnej, jak i integracji z usługami wspierającymi zrównoważony rozwój. Wybór opierał się na dwuetapowym procesie: badacze rynku najpierw przeprowadzili ankietę wśród około 2000 konsumentów na temat ich użytkowania, świadomości i satysfakcji z aplikacji 150 największych niemieckich firm B2C. 15 najwyżej ocenionych aplikacji przeszło do finału, a pierwsze miejsce przyznano aplikacji dm.
To jedna najpopularniejszych aplikacji zakupowo-usługowych w niemieckim handlu detalicznym. Według ostatnich danych, tylko w Niemczech ponad siedem milionów osób korzysta z niej co najmniej raz w miesiącu. Aplikacja dm stanowi najważniejszy element strategii wielokanałowej dm i łączy zakupy online z programem lojalnościowym PAYBACK, oferując usługi takie jak ekspresowy odbiór w sklepach dm.
Polscy klienci korzystają z aplikacji dm
Aplikacja dm jest dostępna również dla klientów w Polsce od początku obecności marki na rynku. Od tego czasu liczba jej realnych użytkowników systematycznie rośnie i w tej chwili wynosi już kilkaset tysięcy osób. Polscy klienci korzystają z aplikacji coraz częściej, a dane pokazują również stały wzrost liczby zamówień składanych przez ten kanał. Co istotne, użytkownicy najczęściej sięgają po produkty marek własnych dm, takich jak Balea, dmBio, czy Denkmit, a to pokazuje zaufanie do jakości i atrakcyjnych cen oferowanych przez drogerię.
– Od momentu wejścia na polski rynek systematycznie rozwijamy nasz ekosystem cyfrowy i umacniamy strategię omnichannel. Aplikacja dm to nie tylko narzędzie do wygodnych zakupów, ale także źródło inspiracji, promocji i funkcjonalności, które realnie ułatwiają codzienność naszych klientów. Cieszy nas, iż również w Polsce rośnie grono aktywnych użytkowników naszej aplikacji – mówią Barbara Schmehl i Grzegorz Gerus, dyrektorowie obszaru marketingu i zakupów dm w Polsce.
W ramach rozwoju usług wielokanałowych dm wprowadziło także do swoich drogerii w Polsce punkty ekspresowego odbioru zamówień online, odpowiadając tym samym na rosnące oczekiwania klientów w zakresie szybkości i wygody zakupów.
Aplikacja jest stałym elementem komunikacji dm z klientami; mogą w niej sprawdzać dostępność produktów w wybranej drogerii stacjonarnej i online, tworzyć własne listy życzeń, robić szybkie i łatwe zakupy online, skanować produkty i połączyć z kontem PAYBACK, by jeszcze bardziej umacniać doświadczenie korzystnych zakupów w oparciu o trwałe ceny, nie podnoszone przez minimum 4 miesiące od daty widocznej przy każdym produkcie.