Coraz częściej klienci mają wątpliwości, czy telefon z banku jest nim rzeczywiście. W VeloBanku pomoże to zweryfikować elektroniczna wizytówka pracownika.

Vishing coraz bardziej groźny
Zjawisko podszywania się przestępców pod osoby publiczne, które wzbudzają zaufanie, jest określane jako Vishing. Oszuści są w stanie uwiarygodnić się, wykorzystując istniejący numer banku. Udając jego pracownika, starają się namówić go do konkretnych działań (np. instalacji zainfekowanej aplikacji), które mogą poskutkować utratą pieniędzy z konta bankowego. Elektroniczna wizytówka pracownika to rozwiązanie, które skutecznie zweryfikuje tożsamość doradcy VeloBanku.
Elektroniczna wizytówka pracownika
Podczas rozmowy telefonicznej funkcjonalność pozwala na weryfikacje danych pracownika VeloBanku. Są one wysyłane w formie powiadomienia PUSH na aplikację mobilną banku w telefonie klienta. W ten sposób klienci zyskują pewność, iż rozmawiają z bankowym doradcą. Co więcej, ta forma weryfikacji może również zastąpić podanie przez klienta swoich danych wrażliwych. Zamiast tego klient może potwierdzić swoją tożsamość autoryzacją w aplikacji mobilnej.
„Cyberbezpieczeństwo i komfort klientów są dla nas priorytetem. Kolejne wdrożone rozwiązanie podnosi poziom poufności w kontakcie z konsultantami VeloBanku, a tym samym satysfakcję z bankowania w świecie bardziej velo. Każdego dnia wykorzystujemy technologię, by umacniać naszą pozycję w gronie liderów cyfryzacji sektora bankowego w Polsce. Czas wzmożonego ruchu w branży e-commerce, a tym samym znacznej liczby transakcji, jakie realizujemy zdalnie, to doskonała okazja, aby jak najczęściej rozmawiać z klientami o tym, w jaki sposób dbamy o ich finanse poprzez podnoszenie poziomu bezpieczeństwa codziennego korzystania z naszych produktów” – podkreśla Marek Korulczyk, zastępca dyrektora w departamencie bezpieczeństwa w VeloBanku.
To kolejna z funkcji, która zwiększa bezpieczeństwo klientów VeloBanku. Już w kwietniu pisaliśmy o weryfikacji behawioralnej, która „uczy się” sposobu korzystania przez klienta z bankowości elektronicznej. W przypadku wątpliwości system może zablokować podejrzaną aktywność, by nie doszło do kradzieży środków.

Polacy to praktyczni Mikołajowie. Badanie VeloBanku

Nagroda „Bank of the Year” ponownie dla Banku Pekao. Już drugi rok z rzędu
Czytaj więcej

Cierpliwość i konsekwencja kluczem do sukcesu, czyli kolejny miesiąc zbierania na wakacje, dzięki promocjom bankowym.

Gdzie warto założyć konto bankowe przez wzięciem kredytu?

Visa, czy Mastercard – wybór karty płatniczej.
