Elektroniczna wizytówka pracownika wzmocni bezpieczeństwo klientów VeloBanku

zgarnijpremie.pl 3 miesięcy temu

Coraz częściej klienci mają wątpliwości, czy telefon z banku jest nim rzeczywiście. W VeloBanku pomoże to zweryfikować elektroniczna wizytówka pracownika.

Vishing coraz bardziej groźny

Zjawisko podszywania się przestępców pod osoby publiczne, które wzbudzają zaufanie, jest określane jako Vishing. Oszuści są w stanie uwiarygodnić się, wykorzystując istniejący numer banku. Udając jego pracownika, starają się namówić go do konkretnych działań (np. instalacji zainfekowanej aplikacji), które mogą poskutkować utratą pieniędzy z konta bankowego. Elektroniczna wizytówka pracownika to rozwiązanie, które skutecznie zweryfikuje tożsamość doradcy VeloBanku.

Elektroniczna wizytówka pracownika

Podczas rozmowy telefonicznej funkcjonalność pozwala na weryfikacje danych pracownika VeloBanku. Są one wysyłane w formie powiadomienia PUSH na aplikację mobilną banku w telefonie klienta. W ten sposób klienci zyskują pewność, iż rozmawiają z bankowym doradcą. Co więcej, ta forma weryfikacji może również zastąpić podanie przez klienta swoich danych wrażliwych. Zamiast tego klient może potwierdzić swoją tożsamość autoryzacją w aplikacji mobilnej.

„Cyberbezpieczeństwo i komfort klientów są dla nas priorytetem. Kolejne wdrożone rozwiązanie podnosi poziom poufności w kontakcie z konsultantami VeloBanku, a tym samym satysfakcję z bankowania w świecie bardziej velo. Każdego dnia wykorzystujemy technologię, by umacniać naszą pozycję w gronie liderów cyfryzacji sektora bankowego w Polsce. Czas wzmożonego ruchu w branży e-commerce, a tym samym znacznej liczby transakcji, jakie realizujemy zdalnie, to doskonała okazja, aby jak najczęściej rozmawiać z klientami o tym, w jaki sposób dbamy o ich finanse poprzez podnoszenie poziomu bezpieczeństwa codziennego korzystania z naszych produktów” – podkreśla Marek Korulczyk, zastępca dyrektora w departamencie bezpieczeństwa w VeloBanku.

To kolejna z funkcji, która zwiększa bezpieczeństwo klientów VeloBanku. Już w kwietniu pisaliśmy o weryfikacji behawioralnej, która „uczy się” sposobu korzystania przez klienta z bankowości elektronicznej. W przypadku wątpliwości system może zablokować podejrzaną aktywność, by nie doszło do kradzieży środków.

5 grudnia 2024 Wiadomości
Polacy to praktyczni Mikołajowie. Badanie VeloBanku
5 grudnia 2024 Wiadomości
Nagroda „Bank of the Year” ponownie dla Banku Pekao. Już drugi rok z rzędu
Czytaj więcej
27 lutego 2024 Finanse codzienne – poradniki
Cierpliwość i konsekwencja kluczem do sukcesu, czyli kolejny miesiąc zbierania na wakacje, dzięki promocjom bankowym.
20 lutego 2023 Konta osobiste – poradniki
Gdzie warto założyć konto bankowe przez wzięciem kredytu?
18 sierpnia 2021 Konta osobiste – poradniki
Visa, czy Mastercard – wybór karty płatniczej.
20 grudnia 2022 Finanse codzienne – poradniki
Co potrafi wirtualna karta płatnicza do konta bankowego?

TAG:

VeloBank
Idź do oryginalnego materiału