Elon Musk: „Zapłacimy zweryfikowanym twórcom za reklamy w odpowiedziach”

1 rok temu

Elon Musk zapowiedział iż kwota przeznaczona na pierwszą pulę płatności ma wynieść 5 milionów dolarów.

Już za kilka tygodni Twitter ma płacić zweryfikowanym twórcom treści za reklamy znajdujące się w ich odpowiedziach. „Uwaga, twórca musi być zweryfikowany i liczą się tylko reklamy wyświetlane zweryfikowanym użytkownikom” – napisał w tweecie miliarder.

In a few weeks, X/Twitter will start paying creators for ads served in their replies. First block payment totals $5M.

Note, the creator must be verified and only ads served to verified users count.

— Elon Musk (@elonmusk) June 9, 2023

Elon Musk: „Mamy na to środki”

Odkąd dyrektor generalny Tesli przejął Twittera, platforma walczy o zatrzymanie przy sobie reklamodawców. Wielu z nich miało wątpliwości co do tego, czy opłaca im się umieszczanie swoich reklam na platformie. Z pewnością wpływ na to miały szeroko komentowane decyzje Muska, w efekcie których firma zwolniła tysiące pracowników.

Przypomnijmy, iż w marcu br. Elon Musk powiedział, iż usługa przesyłania wiadomości zarabia około 5 lub 6 centów za godzinę uwagi użytkowników. Przedsiębiorca zadeklarował wówczas, iż może podnieść tę kwotę do 15 centów lub więcej dzięki reklamom, które są bardziej trafne i aktualne.

Tymczasem Linda Yaccarino, nowa dyrektor generalna Twittera, wdraża się w swoje nowe stanowisko. „Pierwszy tydzień był oszałamiający. Nie ma absolutnie nic lepszego niż Twitter, jego ludzie, wy wszyscy. I jestem tu dla WSZYSTKICH. #TimetoFly” – napisała w sobotę.

Week one has been intoxicating.
There’s absolutely nothing like Twitter, its people, all of you.
And I'm here for ALL of it. #TimetoFly

— Linda Yaccarino (@lindayacc) June 9, 2023

Nowa szefowa Twittera doskonale wie, w jaki sposób rozpalić masową wyobraźnię. „Żadna inna platforma nie ma takiej mocy i żadne inne miejsce nie ma ludzi, których spotkałam w tym tygodniu. Nie zmieniajcie kanału – tworzymy historię” – to również jej słowa.

Twitter na klifie? „Brednie!”

W minionym tygodniu serwis Wired opublikował artykuł, w którym napisano: „Linda Yaccarino balansuje na szklanym klifie”. Jego autor sugerował, iż firmy awansują kobiety na stanowiska kierownicze, by te zarządzały w nimi w czasach kryzysu. „Jako osoba przyzwyczajona do noszenia czterocalowych obcasów, powiedzmy sobie jasno: nie chwieję się” – napisała Yaccarino na Twitterze 24 maja.

I ktoś z pracowników firmy musiał być bardzo dumny z tej ciętej riposty, ponieważ wydruk z tym tweetem został wydrukowany, oprawiony i umieszczony na jednej ze ścian w siedzibie głównej przedsiębiorstwa w San Francisco.

Idź do oryginalnego materiału