Empik rozszerza omnikanałową ofertę dla partnerów

1 dzień temu

Empik poszerza ofertę reklamową i kontynuuje rozwój narzędzi promocyjnych dla partnerów, którzy chcieliby promować swój produkt lub usługę w ekosystemie Empiku. Obok Empik Ads – usługi do samodzielnego prowadzenia kampanii na Empik.com – marka otworzyła przed reklamodawcami nowe możliwości promocji w ponad 370 salonach, poszerzając portfolio o kolejne cyfrowe nośniki.

W ten sposób jako jedyna na rynku oferuje tak kompleksowe narzędzia retail media, które pozwalają prowadzić omnikanałowe kampanie, a tym samym, jeszcze skuteczniej docierać w skali roku do ponad 10 mln klientów kupujących w Empiku.

Kolejne wdrożenia niedługo

Według licznych raportów branżowych rynek retail mediów będzie w kolejnych latach na ścieżce dalszego wzrostu. Ten potencjał już kilka lat temu dostrzegł Empik, uruchamiając Empik Ads – usługę dedykowaną sprzedawcom marketplace, jak również dostawcom, producentom i agencjom, umożliwiającą prowadzenie samodzielnych kampanii reklamowych online. Usługa pozwala wyróżnić ofertę i wesprzeć rozwój sprzedaży na Empik.com i w aplikacji. Już ponad 1700 partnerów doceniło wygodę i efektywność tego narzędzia. Średnio notują oni niemal dziesięciokrotny zwrot z inwestycji w reklamę.

– Możemy się pochwalić świetnym wskaźnikiem ROAS, co jest kluczową miarą skuteczności dla reklamodawców. Umiemy adekwatnie personalizować ofertę dla partnerów; zapewniamy precyzyjne dotarcie do pożądanych profili odbiorców i dopasowujemy placementy do specyficznych potrzeb promocyjnych. Stale poszerzamy też siatkę miejsc oraz dostępne formaty i wnikliwie analizujemy skuteczność naszych kampanii. Wszystko to dla maksymalizacji konwersji, a tym samym, wartości dla partnera – mówi Olga Knap-Nowacka Head of Ads & Partnerships w Empiku i dodaje: – Przed nami kolejne istotne wdrożenie w obszarze Empik Ads, które pozwoli nam poszerzyć ofertę dla sprzedawców i partnerów o możliwości prowadzenia kampanii również poza platformą Empik.com. O szczegółach będziemy informować już wkrótce.

Omnichannel w kampaniach promocyjnych

2024 był w Empiku rokiem dalszego dynamicznego rozwoju obszaru retail media, co zaowocowało przyspieszeniem wzrostu dochodu netto z usług reklamowych i marketingowych. Dziś Empik dalej rozbudowuje ofertę dla reklamodawców, wykorzystując siłę omnichannelowego modelu, łączącego sieć salonów stacjonarnych, Empik.com i aplikację, dzięki których zakupów dokonuje ponad 10 mln klientów rocznie.

– Bazując na doświadczeniach z rozwoju online’owych Empik Ads, w minionym roku znacznie poszerzyliśmy wachlarz możliwości promocji w naszych salonach. Każdy z ponad 370 sklepów dysponuje dziś różnorodnymi nośnikami dla reklamodawców, od cyfrowych po te tradycyjne. Łącząc kanały online i offline, zapewniamy więc partnerom unikalne w skali rynku narzędzia do prowadzenia kampanii i maksymalizacji ich efektów, a w 2025 roku planujemy rozwinąć je również o kolejne formaty, jednocześnie dobudowując do nich zaawansowane narzędzia analityczne – podkreśla Paweł Nawrocki, Dyrektor ds. Retail Media i Usług Finansowych w Empiku.

Otwiera to nowe możliwości nie tylko dla partnerów, promujących produkty dostępne w ofercie Empiku, ale również dla firm, które korzystając z zasięgu marki Empik chcą zareklamować swoje usługi i dotrzeć do klienta we wszystkich punktach styku. Takie szeroko zakrojone kampanie z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi prowadziły już m.in. marki Lego czy Orange a także firmy działające w obszarze płatności.

Cyfrowa reklama w salonach Empik

W minionym roku Empik wprowadził w 1/3 sieci salonów nowe ekrany witrynowe i w 2025 ta liczba będzie sukcesywnie wzrastać. W każdym salonie dostępne są także liczne powierzchnie reklamowe w strefie przykasowej – to m.in. telewizory, ekrany kas samoobsługowych oraz terminale płatnicze. Ważnymi nośnikami pozostają również wykorzystywane od lat tradycyjne materiały POS. Aktualnie Empik pracuje także nad dalszym rozwojem zaawansowanego targetowania komunikacji w salonach według lokalizacji i profilu klienta odwiedzającego dany sklep.

Dodatkowe możliwości współpracy oferuje flagowy salon Empik Marszałkowska. Dzięki charakterystycznym przeszkleniom i topowej lokalizacji pawilon dawnej Cepelii to najbardziej widoczny format retailowy w Warszawie. Oprócz dużego ekranu w głównej witrynie i nośników wewnątrz sklepu, przed budynkiem znajdują się dwie gabloty wyposażone w ekrany. Co więcej, dzięki przestrzeni eventowej zlokalizowanej na poziomie -1, Empik może oferować partnerom szyte na miarę świadczenia promocyjne, m.in. w formie dedykowanych im wydarzeń.

Na tym nie koniec niestandardowych świadczeń proponowanych przez Empik w segmencie B2B: – Naszą siłą i przewagą rynkową jest całe omnikanałowe środowisko Grupy. Szerokość pól, na których Empik jest aktywny pozwala nam proponować partnerom unikalne formy promocji – od prostych placementów online i w salonach aż po partnerstwa strategiczne przy projektach takich jak Bestsellery Empiku, które umożliwiają partnerom dotarcie do 6 mln widzów w zasięgu transmisji telewizyjnej i streamingu – podsumowuje Paweł Nawrocki.

Idź do oryginalnego materiału