Enter Air miał 108,86 mln zł zysku netto, 158,06 mln zł zysku EBIT w III kw. 2025 r.

2 godzin temu

Warszawa, 28.11.2025 (ISBnews) – Enter Air odnotował 108,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2025 r. wobec 185,62 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 158,06 mln zł wobec 180,95 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 167,75 mln zł w III kw. 2025 r. wobec 1 188,15 mln zł rok wcześniej.

W I-III kw. 2025 r. spółka miała 296,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 161,43 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 422,76 mln zł w porównaniu z 2 353,58 mln zł rok wcześniej.

“Przychody Enter Air w I-III kw. 2025 r. wyniosły 2 422,8 mln zł, co oznacza blisko 3% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej. Wzrost przychodów związany był przede wszystkim z rozszerzaniem działalności Grupy, liczba wykonanych operacji lotniczych w analizowanym okresie zwiększyła się o około 2% r/r. EBITDA Grupy wyniosła 778,4 mln zł wobec 459,8 mln zł w rok wcześniej. Enter Air miał 222,6 zł wyniku operacyjnego, co oznacza wynik ponad 8% niższy od 242,6 mln zł rok wcześniej. Przewoźnik wypracował 296,7 mln zł zysku netto, o blisko 84% więcej od 161,5 mln zł wyniku netto w analogicznym okresie 2024 r.” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Na prezentowane wyniki wpływ miały dodatnie różnice kursowe wynikające jedynie z przeliczeń do celów raportowania i niemające wpływu na realny wynik. W I-III kw. 2025 r. różnice kursowe wynikające z reguły przeliczeniowej MSSF 16 wyniosły 195,1 mln zł, a łączny wpływ FX na porównywalność danych to 146 mln zł (w I-III kw. 2024 r. różnice kursowe wynosiły 49,1 mln zł). Bez uwzględniania różnic kursowych Enter Air miał 583,3 mln zł EBITDA (+42% r/r) oraz 138,7 mln zł zysku netto (+13,9% r/r), podano także.

Flota Enter Air to w tej chwili 34 samoloty: 24 Boeingi 737-800 i 10 Boeingów 737 MAX 8. Pod koniec II kw. 2025 r. do eksploatacji weszły trzy maszyny typu B 737-800, a w III kw. 2025 r. zrealizowana została dostawa jednego fabrycznie nowego B 737 MAX 8. Była to pierwsza z sześciu zaplanowanych na lata 2025-2027 r. dostaw samolotów B 737 MAX 8. W ramach Grupy Enter Air operacje lotnicze wykonują także 4 samoloty szwajcarskiej linii Chair Airlines oraz 4 samoloty Fly4 Airlines, wspólnego przedsięwzięcia z TUI, którego działalność polega na wynajmie samolotów z załogami na rzecz przewoźników lotniczych, wymieniono w materiale.

“Kolejny dobry sezon za nami i kolejny dobry rok przed nami. Rynek turystyczny rozwija się dynamicznie i my z tego efektywnie korzystamy. Minione miesiące poświęciliśmy na umocnienie się na rynku oraz poprawę efektywności, co widać pozytywnie w naszych wynikach. Polski rynek daje nam stabilność i silną pozycję finansową, co pozwala na rozwój na rynkach zagranicznych. Popyt na nasze usługi nie słabnie, czego dowodem są rekordowe umowy, jakie negocjujemy i podpisujemy na następny rok. Zgodnie z zapowiedziami, aby sprostać zapotrzebowaniu rynkowemu, dobieramy aż 6 samolotów na sezon lato 2026. Kończący się rok przelataliśmy bardzo dobrze i mamy nadzieję, iż powtórzymy to w przyszłym roku, ale już w większej skali. Mamy pod kontrolą większość elementów związanych z wykonywaniem operacji lotniczych – od szkoleń załóg po obsługę techniczną samolotów. W ten sposób usunęliśmy najważniejsze bariery dla naszego wzrostu. Teraz, wykorzystując wysoki popyt na nasze usługi, możemy w kontrolowany sposób zwiększać swoją obecność na rynkach Europy. Naszym celem jest pozycja europejskiego lidera ruchu czarterowego” – skomentował członek zarządu Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 44,15 mln zł wobec 43,62 mln zł zysku rok wcześniej.

Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach. Jest notowany na GPW od 2015 r.; wchodzi w skład indeksu sWIG80.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału