ERLI na fali. Rekordowe półrocze 2025 i ambitne plany na przyszłość

1 dzień temu

Platforma e-commerce ERLI ogłosiła wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 roku, które wskazują na dynamiczny wzrost we wszystkich kluczowych wskaźnikach operacyjnych i finansowych. W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku, firma zwiększyła GMV o 53,7 proc., wartość transakcji o 53,3 proc., liczbę transakcji o 56,6 proc., liczbę sprzedanych przedmiotów o 57,7 proc. oraz przychody o 62,8 proc..

Platforma ERLI, zgodnie z wynikami, skutecznie umacnia swoją pozycję na rynku e-commerce. Działa jako marketplace, który z powodzeniem łączy szeroki wybór produktów z realnymi profitami dla sprzedawców i konsumentów.

W pierwszym półroczu 2025 roku ERLI odnotowało ponad 54 proc. wzrost GMV, osiągając wartość 829,1 mln zł, w porównaniu do 539,6 mln zł w analogicznym okresie w 2024 roku. Firma szacuje, iż EBITDA za pierwsze sześć miesięcy 2025 r. wyniosła 8,7 mln złotych (+42,3 proc.). Dla porównania, za cały 2024 rok wynosiła 12,01 mln zł, co świadczy o dynamicznym wzroście efektywności operacyjnej marketplace’u. Przychód platformy wyniósł 120,4 mln zł (+62,8 proc. H12024/H12025). Zarówno liczba transakcji na platformie, która wzrosła o 56,6 proc., osiągając poziom 4 mln, jak i wzrost o 57,7 proc. liczby sprzedanych przedmiotów do 9,8 mln sztuk są świetnymi dowodami na to, iż rośnie w znaczącym tempie wśród konsumentów zaufanie do platformy.

– Pierwsze półrocze 2025 roku to dla nas okres rekordowego wzrostu. Dane jednoznacznie pokazują, iż nasza strategia rozwoju przynosi wymierne efekty — zarówno pod względem wolumenów sprzedaży, jak i rentowności. Co więcej, przekłada się na zaufanie merchantów, którzy postrzegają ERLI jako coraz bardziej atrakcyjny i przede wszystkim efektywny kanał sprzedaży. 30-procentowy wzrost liczby nowych sklepów na naszej platformie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i obecne 34 tysiące współpracujących z nami merchantów mówią same za siebie. Niezmiennie oferujemy konkurencyjne stawki prowizyjne i realne wsparcie marketingowe, takie jak program Gwarancja Najniższej Ceny i to one właśnie przekładają się na wymierne korzyści dla sprzedawców – komentuje Adam Ciesielczyk, Prezes i Założyciel ERLI.

Sezonowe trendy i rosnąca baza sprzedawców

W pierwszym półroczu 2025 roku platforma odnotowała największe wzrosty sprzedaży w kategoriach:

  • Kultura i rozrywka – wzrost o 102 proc.
  • Uroda – wzrost o 100 proc.
  • Motoryzacja – wzrost o 78 proc.

Choć sprzedaż rośnie w sposób ciągły, wyraźne przyspieszenie obserwowane było w kilku momentach związanych z kontekstami kalendarzowymi. Rozpoczynając od marca, kiedy zaczęło wzrastać zainteresowanie produktami z kategorii ogród, narzędzia czy meble i oświetlenie ogrodowe. Następnie przełom kwietnia i maja to z kolei szczyt zakupów związanych z grillowaniem, wyjazdami i remontami. W maju i czerwcu zaś duże znaczenie miały komunie, kiedy to zauważalny był wzrost sprzedaży elektroniki i sprzętu sportowego, oraz Dzień Dziecka, który nakręcił sprzedaż trampolin i hulajnóg. Przygotowania do wakacji dodatkowo pobudził popyt na baseny, jacuzzi, klimatyzatory i deski SUP.

Najszybciej rozwijającą się kategorią pod względem liczby nowych sprzedawców była: dom i ogród, notując wzrost o 24 proc.. Dodatkowo potwierdza to jej pozycję jako najmocniejszej kategorii na platformie pod względem liczby sklepów, szerokości asortymentu, GMV oraz liczby transakcji.

Zaufanie, transparentność i lojalność

Na sukces pierwszego półrocza złożyły się nowe działania – uruchomiono Program Gwarancja Najniższej Ceny, który polega na tym, że jeśli po zakupie produktu oznaczonego tą gwarancją, znajdzie się go taniej w jednym z porównywanych sklepów, ERLI zwróci Ci 200 proc. różnicy w cenie w formie kodu rabatowego. Po drugie, zaczęto publikować Gazetkę Promocyjną, która w jednym miejscu pokazuje konsumentom najlepsze oferty cenowe. Obydwa te narzędzia stanowią elementy szerszej strategii budowy zaufania i transparentności. Jej celem jest pokazanie, iż każda złotówka wydana na zakupy w ERLI to najlepszy możliwy wybór.

– Nie stawiamy już na kosztowne kampanie masowe. Skupiamy się na precyzyjnym komunikowaniu się z wybranymi grupami klientów oraz maksymalnym wykorzystaniu potencjału obecnej bazy użytkowników. Naszym priorytetem jest lojalność i satysfakcja konsumentów, a kluczem do tego jest doskonałe doświadczenie klienta na każdym etapie zakupów – mówi Adam Ciesielczyk.

Sukcesy platformy oparte są nie tylko na nowych narzędziach, ale także na tych, które z powodzeniem są udoskonalane od dawna. Jednym z nich jest aplikacja mobilna ERLI – ta tylko w pierwszym półroczu 2025 r. została pobrana ponad milion razy, a łączna liczba instalacji przekroczyła już 3,5 miliona. w tej chwili aż 58 proc. wszystkich transakcji na platformie pochodzi z aplikacji. Co istotne, 80 proc. zakupów mobilnych realizują użytkownicy urządzeń z systemem Android.

Plany na kolejne miesiące

W związku z nadchodzącym wysokim sezonem zakupowym charakterystycznym dla końcówki roku, działania zespołu ERLI skupiają się w tej chwili na pozyskaniu najbardziej atrakcyjnych ofert, które pozwolą maksymalnie wykorzystać potencjał tego okresu.

Naszym głównym celem jest w tej chwili budowanie doskonałego doświadczenia klienta (Customer Experience) na każdym etapie kontaktu z ERLI. Wierzymy, iż w obecnym konkurencyjnym środowisku to właśnie jakość doświadczenia decyduje o lojalności i długofalowej relacji z klientem – dodaje Adam Ciesielczyk.

Jest to więc czas dostosowywania oferty i komunikacji do potrzeb konsumentów, udoskonalania infrastruktury technicznej tak, by proponowane rozwiązania były jeszcze trafniej personalizowane, a także dopracowywanie strategii reaktywacji oraz lepszej monetyzacji istniejącej bazy klientów. Działania te są wyrazem obserwacji zachowań konsumentów, którzy coraz częściej oczekują natychmiastowej dostępności produktów, intuicyjnej obsługi oraz trafnych rekomendacji.

Idź do oryginalnego materiału