Platforma e-commerce Erli zwiększyła przychody o 62,8% do 120,4 mln zł w I poł. 2025 r., podała spółka. GMV, czyli całkowita wartość brutto towarów sprzedanych na platformie, wzrosła w tym czasie o 53,7% r/r do 829,1 mln zł.
„Firma szacuje, iż EBITDA za pierwsze sześć miesięcy 2025 r. wyniosła 8,7 mln zł (+42,3%). Dla porównania, za cały 2024 rok wynosiła 12,01mln zł, coświadczy o dynamicznym wzroście efektywności operacyjnej marketplace’u. Przychód platformy wyniósł 120,4 mln zł (+62,8% I poł. 2024/ I poł. 2025). Zarówno liczba transakcji na platformie, która wzrosła o 56,6%, osiągając poziom 4 mln, jak i wzrost o 57,7% liczby sprzedanych przedmiotów do 9,8 mln sztuk są świetnymi dowodami na to, iż rośnie w znaczącym tempie wśród konsumentów zaufanie do platformy” – czytamy w komunikacie.
W pierwszym półroczu 2025 roku platforma odnotowała największe wzrosty sprzedaży w kategoriach:
• Kultura i rozrywka – wzrost o 102%
• Uroda – wzrost o 100%
• Motoryzacja – wzrost o 78%.
„Pierwsze półrocze 2025 roku to dla nas okres rekordowego wzrostu. Dane jednoznacznie pokazują, iż nasza strategia rozwoju przynosi wymierne efekty – zarówno pod względem wolumenów sprzedaży, jak i rentowności. Co więcej, przekłada się na zaufanie merchantów, którzy postrzegają ERLI jako coraz bardziej atrakcyjny i przede wszystkim efektywny kanał sprzedaży. 30-procentowy wzrost liczby nowych sklepów na naszej platformie w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i obecne 34 tysiące współpracujących z nami merchantów mówią same za siebie” – skomentował prezes i założyciel Erli Adam Ciesielczyk, cytowany w komunikacie.
Obecnie na platformie zarejestrowanych jest ponad 30 000 polskich sprzedawców oferujących ponad 35 mln produktów. Erli.pl odwiedza każdego miesiąca ponad 9 mln kupujących, podano także.
Erli podaje, iż jest marketplace nr 2 w Polsce i największą tego typu w Polsce platformą wyłącznie z polskim kapitałem.
Źródło: ISBnews