Esotiq & Henderson: dynamiczny wzrost przychodów w kanałach offline i online

3 tygodni temu

Spółka Esotiq & Henderson, właściciel marki bieliźnianej Esotiq, zaprezentowała wstępne dane finansowe za kwiecień 2025 roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 21,6 mln zł, co oznacza wzrost o 6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na uwagę zasługuje również kanał e-commerce, który odnotował 18 proc. wzrost. Sprzedaż internetowa wyniosła 4,6 mln zł.

W okresie styczeń–kwiecień 2025 roku spóła Esotiq & Henderson wypracowała skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 88 mln zł. To wzrost o około 6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym okresie sprzedaż online osiągnęła wartość ok. 27,9 mln zł, czyli była wyższa o 52 proc. niż rok wcześniej.

Marża w górę, większa powierzchnia handlowa

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderson w kwietniu 2025 wyniosła 74 proc. i była wyższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w kwietniu roku poprzedniego.

W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – kwiecień 2025 r. wyniosła około 68 proc. i według szacunków była taka sama jak marża osiągnięta we właściwym okresie roku ubiegłego.

Powierzchnia handlowa Esotiq & Henderson w kwietniu roku 2025 r. wynosiła 18 252 m kw.. To oznacza wzrost o 2,3 proc. rok do roku.

Rozbudowana sieć sprzedaży

Esotiq & Henderson specjalizuje się w projektowaniu i sprzedaży bielizny damskiej i męskiej. Sieć stacjonarnych salonów w Polsce na koniec roku 2024 liczyła 269 salonów, w tym 197 sklepów franczyzowych i 72 własne.

Spółka posiada ponadto salon własny w Niemczech oraz prowadzi sprzedaż poprzez sklepy partnerskie, punkty multibrandowe oraz sprzedaż hurtową w Polsce, Bułgarii, Cyprze, Czechach, Estonii, Grecji, Gruzji, Kazachstanie, Litwie, Łotwie, Macedonii, Malcie, Mołdawii, Słowenii, Słowacji, Ukrainie, we Włoszech

Prowadzi też sprzedaż przez własne platformy e-commerce oraz zewnętrzne platformy marketplace, zapewniające szerokie dotarcie do klientów.

Idź do oryginalnego materiału