Esotiq & Henderson miał 3,18 mln zł zysku netto, 14 mln zł zysku EBITDA w I poł. 2025 r.

2 tygodni temu

Warszawa, 29.09.2025 (ISBnews) – Esotiq & Henderson odnotował 3,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2025 r. wobec 6,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 5,7 mln zł wobec 8,34 mln zł zysku rok wcześniej. Grupa wypracowała 14 mln zł EBITDA.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 142,49 mln zł w I poł. 2025 r. wobec 135,61 mln zł rok wcześniej.

“Pierwsze półrocze 2025 roku pokazuje, iż potrafimy utrzymać wysoką marżę brutto na sprzedaży na poziomie 69,3% i zwiększyć skalę działalności mimo presji kosztowej i spadku EBITDA. Nawiązanie strategicznej współpracy z InPost, za pomocą którego ponad 80% zamówień obsługujemy z centralnego magazynu w mniej niż 24 godziny, realnie podnosi standard obsługi naszych klientek i wzmacnia model omnichannel. Widzimy również, iż działania restrukturyzacyjne i wewnętrzne zmiany organizacyjne zaczynają przekładać się na wymierne rezultaty” – powiedział prezes Mariusz Jawoszek, cytowany w komunikacie poświęconym wynikom.

Na 30 czerwca 2025 roku produkty Grupy sprzedawane były w 289 salonach o łącznej powierzchni 18 337 m2, z czego 268 w Polsce i 21 za granicą. Sprzedaż w I półroczu wyniosła: sklepy własne – 31,5 mln zł, sklepy partnerskie – 47,3 mln zł, internet – 41,5 mln zł, a pozostałe kanały – 20,8 mln zł. Rozwój sprzedaży koncentrował się na trzech głównych kanałach: B2B, gdzie spółka budowała relacje z dystrybutorami i grupami zakupowymi w Polsce i Europie, BTC i e-commerce, gdzie rozwijała ekspansję we współpracy z dużymi platformami w modelu 1P, a także w kanale department stores, umacniając obecność w segmencie premium offline, wymieniono.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie ośmiu miesięcy 2025 roku wyniosły około 209,3 mln zł i były wyższe o 9% r/r. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń-sierpień 2025 roku wyniosła około 67% i według szacunków była niższa o 1 pkt proc. w porównaniu z marżą osiągniętą we właściwym okresie roku ubiegłego, podano także.

“Wzrost kosztów sprzedaży i zarządu sprawia, iż musimy konsekwentnie koncentrować się na działaniach poprawiających efektywność oraz utrzymaniu dyscypliny kosztowej. Uwzględniając dobre wyniki w okresie wakacyjnym, a także fakt, iż przed nami jeszcze najmocniejszy w roku czwarty kwartał, spodziewam się, iż 2025 może okazać się bardzo udanym rokiem dla Grupy Esotiq” – powiedział prezes.

“Planowane kierunki rozwoju sprzedaży międzynarodowej koncentrują się na regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka przygotowuje ekspansję na rynek rumuński poprzez uruchomienie sprzedaży na wiodącym marketplace eMAG, co umożliwi dotarcie do szerokiej bazy lokalnych klientów. Równolegle Esotiq & Henderson rozszerzy obecność na kluczowych platformach e-commerce, w tym Fashion Days i Trendyol, których start w Rumunii zaplanowany jest na III kwartał 2025 roku. Spółka rozwija również sprzedaż w ramach Zalando Partner Program” – czytamy także w materiale.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2025 r. wyniósł 3,32 mln zł wobec 6,19 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału