Esotiq & Henderson miał 74 tys. zł straty netto, 0,44 mln zł zysku EBIT w I kw. 2025 r.

5 dni temu

Warszawa, 02.06.2025 (ISBnews) – Esotiq & Henderson odnotował 74 tys. zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 r. wobec 0,33 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.

Zysk operacyjny wyniósł 0,44 mln zł wobec 1,67 mln zł zysku rok wcześniej, zaś zysk EBITDA wyniósł 4,6 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 67,03 mln zł wobec 63,24 mln zł rok wcześniej. Marża brutto na sprzedaży utrzymała się na poziomie 66%.

W strukturze przychodów Grupy największy udział w historii osiągnął kanał internetowy – 35%, podczas gdy sklepy partnerskie odpowiadały za 30%, salony własne za 20%, a kanały hurtowe i multibrandowe za 15%.

“Słabszy wynik operacyjny za pierwszy kwartał to w dużej mierze efekt przejściowych trudności logistycznych, szczególnie w końcówce marca, gdzie odnotowaliśmy niewielki spadek sprzedaży. Dane z kwietnia i maja pokazują już odbicie i mamy mocne podstawy do dalszego wzrostu” – powiedział prezes Mariusz Jawoszek, cytowany w komunikacie.

W okresie styczeń-kwiecień 2025 r. skonsolidowane przychody Grupy wyniosły około 88 mln zł, co oznacza wzrost o 6% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w ujęciu narastającym wyniosła 68% – na poziomie porównywalnym r/r, podano.

Spółka zaznaczyła, iż w I kw. przeprowadziła zmianę magazynu, wprowadziła nową kolekcję strojów kąpielowych, zrealizowała kampanię walentynkową, która przyniosła wymierne efekty sprzedażowe. Sprzedaż w kanale e-commerce wzrosła aż o 56% r/r, co było efektem skutecznych działań marketingowych.

Spółka rozpoczęła strategiczną współpracę z InPost, która obejmuje w tej chwili obsługę zamówień ze sklepu internetowego jak również obsługę sklepów stacjonarnych. Nowy model logistyczny umożliwia realizację zamówień złożonych do godziny 20:00 następnego dnia – wcześniej trwało to 5 dni. Wysoki poziom zapasu stanowił niezbędne wymaganie dla rozpoczęcia relokacji towaru do nowego magazynu. Dzięki temu, mimo konieczności równoległej obsługi dwóch lokalizacji magazynowych, zapewniono odpowiednią ciągłość operacyjną i wysoką dostępność całej oferty we wszystkich kanałach sprzedaży, podano.

“Współpraca z InPost otwiera zupełnie nowy rozdział w logistyce E&H S.A. To inwestycja w jakość, szybkość i skalowalność naszych działań. najważniejsze korzyści to optymalizacja kosztów i większe skupienie na rozwoju produktowym oraz strategicznych inicjatywach” – podkreślił prezes.

Na koniec marca 2025 roku sieć stacjonarna liczyła 290 placówek, w tym 218 sklepów partnerskich i 72 salony własne. W Polsce działało 267 salonów, a za granicą 23 – m.in. w Serbii, Łotwie, Niemczech, Słowacji i Ukrainie. Powierzchnia sprzedażowa wzrosła o 3% r/r i wynosiła 18 365 m2.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 58 tys. zł w I kw. 2025 r. wobec 0,6 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału