Esotiq & Henderson: większe przychody i sieć sklepów

1 miesiąc temu

Grupa Esotiq & Henderson, zajmująca się produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych oraz kosmetycznych, w lutym 2025 r. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości ponad 21 mln zł. To oznacza wzrost o 19 proc. w porównaniu do przychodów uzyskanych w lutym 2024 r. W tym okresie powierzchnia handlowa spółki wynosiła 18 174 m kw. i była większa o 2,5 proc. niż rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Esotiq & Henderson w okresie dwóch pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły około 47,7 mln zł i były wyższe o ok 13 proc., niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

Kanał online idzie w górę

Przychody Grupy Esotiq & Henderson ze sprzedaży internetowej lutym 2025 r. wyniosły ok. 7,5 mln zł i były wyższe o 84 proc. rok do roku.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej w okresie dwóch pierwszych miesięcy 2025 r. wyniosły ponad 18 mln zł i były wyższe o 78 proc., niż w porównywalnym okresie 2024 r.

Szacunkowa marża brutto na sprzedaży Esotiq & Henderson wyniosła 65 proc. i była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą zrealizowaną w lutym roku poprzedniego. W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń – luty 2025 r. wyniosła około 63 proc. i według szacunków była niższa o 1 p.p. w porównaniu z marżą osiągniętą we właściwym okresie roku ubiegłego.

Spółka Esotiq & Henderson specjalizuje się w projektowaniu i sprzedaży bielizny damskiej i męskiej. Na koniec III kw. 2024 roku zarządzała siecią 265 salonów w Polsce i 24 za granicą: w Niemczech, Ukrainie, Łotwie, Macedonii, Serbii, Słowacji i Mołdawii.

Prowadzi też sprzedaż przez własne platformy e-commerce oraz zewnętrzne platformy marketplace, zapewniające szerokie dotarcie do klientów. W 2011 roku firma została zadebiutowała na rynku NewConnect, a w 2015 przeszła na parkiet główny warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.

Idź do oryginalnego materiału