Warszawa, 02.09.2025 (ISBnews) – Wartość sprzedaży marek własnych w sieciach Grupy Eurocash wynosi w tej chwili ok. 900 mln zł (ok. 5% całości) i planowane jest znaczące zwiększenie tego udziału, zadeklarowała Grupa. W tę strategię wpisuje się ogłoszenie nowej marki własnej “Codzienny”, obejmującej docelowo ok. 120 artykułów pierwszej potrzeby.
“Codzienny” obejmuje szeroką gamę podstawowych produktów spożywczych – od nabiału, poprzez produkty suche, oleje, napoje, konserwy czy jaja. W sprzedaży dostępnych jest ponad 50 indeksów, a do końca 2025 r. oferta zostanie poszerzona do 120 pozycji. Produkty pojawiły się już na półkach Delikatesów Centrum, planowane jest wdrożenie w kolejnych sieciach, podano.
“Dla lokalnych sklepów codzienne produkty były zawsze kluczową kategorią, a jednocześnie najtrudniejszą do konkurowania z sieciami dyskontowymi. Nasza nowa marka daje detalistom gotowe narzędzie, które odwraca ten trend. Widoczna i czytelna prezentacja asortymentu sygnalizuje klientom atrakcyjną ofertę cenową, ułatwia szybkie odnalezienie artykułów pierwszej potrzeby, zwiększa ich rotację i jednocześnie buduje lojalność” – powiedziała dyrektor Działu Marki Własnej w Grupie Eurocash Małgorzata Zielińska, cytowana w komunikacie.
Grupa Eurocash podkreśla, iż od lat konsekwentnie rozwija ofertę produktów pod własnymi brandami. W ostatnich miesiącach portfolio zostało poszerzone o m.in. słodką markę Ameli, piwo Gilde, a pod sztandarem Faktorii Win – winiarski brand Grape Talk. “Codzienny” uzupełnia tę linię, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na produkty pierwszej ceny i wzmacniając konkurencyjność sklepów tradycyjnych.
“Obecnie wartość sprzedaży private label wynosi około 900 mln zł, co stanowi 5% całkowitej sprzedaży Grupy. W najbliższych latach planujemy znacząco zwiększyć udziały marek własnych. Stawiamy na dywersyfikację oferty, dostosowując ją do różnych stylów życia i budżetów konsumentów. Marka ‘Codzienny’ jest ważnym elementem tej strategii” – zakończyła Zielińska.
Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.
(ISBnews)