Eurocash, Chorten i Netto utworzą wspólnego przedsiębiorcę by wejść do grupy zakupowej EMD

6 dni temu

Warszawa, 21.07.2025 (ISBnews) – Grupa Eurocash, Grupa Chorten i Netto Polska zamierzają utworzyć wspólnego przedsiębiorcę w postaci spółki joint venture, aby dołączyć do europejskiej grupy zakupowej European Marketing Distribution (EMD), podały spółki we wspólnym komunikacie. Ostateczne przystąpienie będzie mogło nastąpić po uzyskaniu uprzedniej zgody organu ochrony konkurencji. Dzięki współpracy w ramach EMD nowi członkowie będą mogli zwiększyć swoje możliwości zakupowe na szczeblu europejskim, generując znaczne oszczędności w łańcuchu dostaw, które zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie oferty dla klientów końcowych ich sieci.

“Obecność nowego uczestnika w EMD, który zostanie utworzony przez Grupę Eurocash, Grupę Chorten i Netto Polska, powinna przełożyć się na poprawę warunków zakupowych dla detalistów współpracujących w ramach sieci Grupy Eurocash i Chorten oraz klientów sieci sklepów Netto Polska. Razem zrzeszają one około 20 tys. sklepów, generując roczny obrót przekraczający 12 mld euro, co czyni je drugim największym graczem na polskim rynku sprzedaży detalicznej” – czytamy w komunikacie.

Po uzyskaniu zgody prezesa UOKiK na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy w postaci spółki joint venture spółka dołączy do EMD, co pozwoli uczestnikom czerpać korzyści z przynależności prawdopodobnie w przyszłym roku.

“Dołączenie do EMD – silnej grupy opartej na partnerstwie, współpracującej z największymi globalnymi producentami i oferującej szeroki wachlarz produktów oraz narzędzi marketingowych – to dla nas krok, który pozwoli wzmocnić pozycję naszych sklepów, przyspieszyć rozwój zorientowany na klienta i realnie wpłynąć na pozytywną zmianę na polskim rynku” – powiedział prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka, cytowany w materiale.

European Marketing Distribution (EMD) to największa w Europie międzynarodowa grupa zakupowa w sektorze handlu detalicznego FMCG. Zrzesza niezależnych detalistów i dystrybutorów z ponad 15 krajów, umożliwiając im wspólne negocjacje z globalnymi producentami. Dzięki skali działania i współpracy międzynarodowej EMD wzmacnia pozycję zakupową swoich członków wobec dużych koncernów. Organizacja obsługuje setki tysięcy sklepów w całej Europie i odgrywa kluczową rolę w optymalizacji warunków handlowych dla sieci detalicznych.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

Netto Polska to sieć dyskontów obecna na polskim rynku od 30 lat. Posiada blisko 680 sklepów i zatrudnia ponad 8 tys. pracowników. Netto jest częścią Salling Group – największej duńskiej grupy detalicznej, która działa również na rynkach w Danii i Niemczech.

Grupa Chorten to sieć sklepów spożywczych z polskim kapitałem zrzeszająca ponad 3000 placówek niezależnych detalistów. Powstała w 2009 roku jako inicjatywa podlaskich przedsiębiorców, którzy operowali wówczas 20 sklepami, w tej chwili ma zasięg ogólnopolski i stale się rozwija.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału