Eurocash miał 85,54 mln zł straty netto jedn. dom., 121,1 mln zł zysku EBITDA w I kw. 2025

1 tydzień temu

Warszawa, 15.05.2025 (ISBnews) – Eurocash odnotował 85,54 mln zł straty netto ogółem (z działalności kontynuowanej i zaniechanej) przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 wobec 86,8 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka. Skonsolidowana strata netto z działalności kontynuowanej wyniosła odpowiednio 82,11 mln zł wobec 78,69 mln zł straty rok wcześniej.

Strata operacyjna wyniosła 28,88 mln zł wobec 12,52 mln zł straty rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 121,1 mln zł wobec 136,5 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 6 873,78 mln zł wobec 7 436,49 mln zł rok wcześniej.

“Skonsolidowana sprzedaż Grupy Eurocash w I kwartale 2025 r. wyniosła blisko 6 873,8 mld zł, co oznacza spadek o -7,6% r/r. Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży w 1 kw. 2025 r.

wyniosła 13,7%, co oznacza wzrost o 0,6 pkt proc. r/r” – czytamy w sprawozdaniu zarządu.

Sprzedaż towarów w segmencie hurtowym wyniosła 4 981,6 mln zł w I kwartale 2025 r., co oznacza spadek o 8,1% r/r. EBITDA segmentu Hurt wyniosła 124,9 mln zł w porównaniu do 144 mln zł rok wcześniej.

“Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła -11,8% w I kwartale 2025 r.” – czytamy dalej.

Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła 167. Liczba sklepów ABC zaopatrywanych przez Grupę w ramach kanału Cash&Carry liczyła 6107 placówek. Liczba sklepów partnerskich i franczyzowych działających w ramach Grupy Eurocash pod markami takimi jak Groszek, Euro Sklep, Lewiatan oraz Gama, współpracujących z Eurocash Dystrybucja, wyniosła 7 401 placówek, wymieniono w materiale.

“Sprzedaż towarów w segmencie detalicznym wyniosła 1 600 mln zł w I kwartale 2025 r., wobec 1741,1 mln zł w roku poprzednim, notując spadek o -8,1% r/r. […] Sprzedaż detaliczna realizowana przez sklepy Delikatesy Centrum w ujęciu LFL w I kwartale 2025 r. spadła o -5,8%” – napisano też w sprawozdaniu.

EBITDA segmentu wyniosła 37,3 mln zł w I kwartale 2025 r., w porównaniu do 46,8 mln zł w 2024 r., podano także.

Liczba wszystkich sklepów na koniec 2025 r. wyniosła 15 827, w tym 1392 sklepy

prowadzone pod marką Delikatesy Centrum. Łączna liczba sklepów Inmedio na na koniec I kwartału 2025 r. wyniosła 393 sklepów.

“Sprzedaż towarów w segmencie projektów osiągnęła 273,7 mln zł w I kwartale 2025 r., w porównaniu do 255,2 mln zł rok wcześniej, co przełożyło się na wzrost o 7,2% r/r. EBITDA segmentu Projekty wyniosła -11,5 mln zł, w I kwartale w porównaniu do -12,2 mln zł w 2024. Negatywny wpływ na wyniki miały dalsze koszty ekspansji sieci Frisco i Duży Ben” – czytamy dalej.

Duży Ben zakończył I kwartał 2025 r. z 394 lokalizacjami wobec 426 rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto wyniosła 32,24 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 47,91 mln zł rok wcześniej.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, organizatorem znanych sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Euro Sklep; partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych, a także właścicielem marketu e-grocery nr 1 w Polsce: Frisco.pl. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.; wchodzi w skład indeksu mWIG40.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału