Fabrity odnotowało 0,89 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2025 wobec 0,99 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 1,01 mln zł wobec 1,8 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1,54 mln zł wobec 2,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 16,55 mln zł wobec 18,87 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 1,47 mln zł w I kw. 2025 r. wobec 0,22 mln zł zysku rok wcześniej.
„Główne przyczyny niższych niż przed rokiem wyników pierwszego kwartału związane są z opóźnieniami w procesach decyzyjnych dotyczących rozpoczęcia realizacji szeregu projektów – zarówno u nowych, jak i dotychczasowych klientów, zwłaszcza tych dotyczących kluczowych obszarów biznesu i nowych technologii. W naszej ocenie jest to konsekwencja trudnej sytuacji rynkowej i makroekonomicznej, w której firmy podejmują inwestycje z większą ostrożnością. Niemniej jednak duże przedsiębiorstwa, zwłaszcza z szeroko pojętej branży produkcyjnej, przez cały czas będą realizować takie projekty, ponieważ pozwalają one utrzymać przewagę na coraz bardziej konkurencyjnym rynku” – czytamy w raporcie finansowym.
Wskazano, iż nowo podpisane umowy zaczną przynosić wymierne efekty w kolejnych kwartałach bieżącego roku. Fabrity kontynuuje działania sprzedażowe zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym – przede wszystkim w regionie DACH, innych krajach UE oraz Wielkiej Brytanii, podała spółka.
Spółka podała, iż drugim kluczowym obszarem sprzedażowym, na który Fabrity kładzie szczególny nacisk jest udział w polskich i unijnych przetargach publicznych. Celem spółki jest zwiększenie przychodów ze współpracy z podmiotami z sektora publicznego. W I kw. br. Fabrity zawarła umowy ramowe z eZdrowie oraz European Stabilization Mechanism.
„W tym obszarze procentuje wieloletnie doświadczenie współpracy z unijną agencją Frontex oraz mocne referencje wynikające z realizacji licznych projektów unijnych w ostatnich latach” – czytamy dalej.
Spółka rozszerza współpracę z obecnymi klientami oferując rozwiązania z zakresu GenAI, inżynierii danych, czy przemysłowego Internetu Rzeczy (IIoT).
„Powyższe działania, uruchomienie zakontraktowanych projektów i pozyskanie nowych umów powinny pozytywnie wpłynąć na wyniki kolejnych kwartałów 2025 r., głównie poprzez stopniowy wzrost rentowności i sprzedaży względem pierwszego kwartału b.r.” – podsumowano.
Grupa Fabrity (do 2023 roku Grupa K2) dostarcza kompleksowe rozwiązania i usługi z obszarów software engineering, jak również usługi transformacji cyfrowej. Spółka jest notowana na GPW od 2008 r.
Źródło: ISBnews