Na lotnisku w Stambule rozpoczął działalność nowy hub logistyczny FedEx. Inwestycja ma strategiczne znaczenie dla globalnej sieci firmy, która dzięki tej lokalizacji zyskuje punkt łączący główne szlaki handlowe między Europą, Azją, Afryką i Bliskim Wschodem.
-
FedEx uruchomił hub logistyczny na lotnisku w Stambule, obsługujący około 30 lotów tygodniowo.
-
Nowe centrum pozwala na sortowanie do 7 tys. paczek na godzinę dzięki zautomatyzowanym systemom.
-
Inwestycja wzmacnia sieć FedEx, łącząc transport lotniczy i drogowy w regionie.
W uroczystości otwarcia uczestniczyli przedstawiciele zarządu FedEx, m.in. Raj Subramaniam – prezes i CEO FedEx Corporation, Richard W. Smith – COO International i CEO FedEx Airline, Wouter Roels – prezes FedEx Europe, a także Eser Sezek – wiceprezes ds. operacji naziemnych w FedEx Turcja. Obecni byli także przedstawiciele władz tureckich i zarządu lotniska Stambuł iGA, na czele z jego CEO, Selahattinem Bilgenem.
Integracja sieci lotniczej i drogowej
Hub został uruchomiony w sierpniu i działa jako element międzynarodowej sieci FedEx. Obiekt ma powierzchnię ponad 25 tys. m² i pozwala prowadzić najważniejsze procesy logistyczne – od obsługi przesyłek lotniczych, przez sortowanie, po odprawę celną – w jednej lokalizacji.
Nowy hub w Stambule stanowi dla FedEx strategiczny krok w kierunku dalszej integracji sieci lotniczej i drogowej FedEx, dzięki czemu możemy zaoferować skalę i elastyczność, jakiej oczekują nasi klienci w dynamicznym otoczeniu gospodarczym – powiedział Richard W. Smith.
FedEx planuje realizować z nowego centrum około 30 lotów tygodniowo do USA, Europy i państw Bliskiego Wschodu. Hub będzie współpracował z siecią drogową firmy, która obejmuje 45 państw i obsługuje 1,3 mln przesyłek tygodniowo.
Automatyzacja procesów i większa przepustowość
Hub wyposażono w system sortujący umożliwiający obsługę do 7 tys. paczek na godzinę, co oznacza trzykrotny wzrost przepustowości w porównaniu z dotychczasowymi możliwościami FedEx w regionie.
Dodatkowo wykorzystano trzy skanery rentgenowskie wspierane sztuczną inteligencją, które zwiększają szybkość i precyzję kontroli przesyłek.
Otwieramy tę lokalizację z myślą o bardziej wydajnych rozwiązaniach logistycznych dla klientów, którzy chcą rozwijać się na rynkach globalnych. Wykorzystując technologie i rozwiązania z dziedziny automatyki, budujemy sieć dostarczającą klientom usługę na wysokim poziomie – powiedziała Eser Sezek z FedEx Turcja.
Stambuł jako punkt rozwoju cargo
Lotnisko w Stambule jest jednym z największych portów cargo w Europie. W 2024 roku obsłużyło blisko dwa miliony ton ładunków, co oznacza wzrost o 24% rok do roku.
Inwestycja FedEx na lotnisku Stambuł iGA to dowód naszej rosnącej roli jako jednego z najlepiej skomunikowanych hubów logistycznych świata – powiedział Selahattin Bilgen, CEO portu lotniczego Stambuł iGA.
W planach portu jest osiągnięcie przepustowości pięciu milionów ton rocznie, co ma umocnić jego pozycję w obsłudze transportu lotniczego i handlu elektronicznego.
Znaczenie dla handlu i e-commerce
Otwarcie hubu w Stambule umożliwi FedEx sprawniejszą obsługę przesyłek z rosnącego sektora e-commerce i międzynarodowego handlu.
Dzięki lokalizacji i technologii firma planuje rozwijać swoją sieć, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na szybki transport towarów między kluczowymi rynkami.
Znajdziesz nas w Google News