Fidelity i HSBC – następne instytucje finansowe wchodzą do świata Metaverse
Fidelity angażuje się w technologię blockchain i kryptowaluty. Firma zarządzająca aktywami o wartości wielu bilionów dolarów niedawno złożyła trzy wnioski o zarejestrowanie znaku towarowego w USA, aby świadczyć usługi w metaverse.
Licencjonowany prawnik zajmujący się znakami towarowymi, Michael Kondoudis, zwrócił uwagę na wnioski dotyczące znaków towarowych złożone przez Fidelity w tweecie opublikowanym w poniedziałek, pokazując, iż korporacja świadcząca usługi finansowe chce zaangażować się w NFT i rynki NFT, usługi inwestycyjne Metaverse, inwestowanie w wirtualne nieruchomości i handel kryptowalutami.
Bliższe przyjrzenie się grafice, którą Kondoudis załączył do swojego tweeta, pokazuje, iż wnioski o znak towarowy zostały złożone 21 grudnia, a także wspomina o planach stworzenia usług inwestycyjnych w zakresie funduszy inwestycyjnych w Metaverse, usług inwestycyjnych funduszy emerytalnych w Metaverse, planowania finansowego w Metaverse między innymi przetwarzanie płatności metaverse i kryptowalut.
Fidelity jest jedną z najbardziej aktywnych firm finansowych, jeżeli chodzi o angażowanie się w kryptowaluty i szukanie sposobów zapewnienia do nich dostępu swoim klientom. W październiku firma uruchomiła Ethereum Index Fund, aby zapewnić klientom ekspozycję na Ethereum (ETH). W listopadzie ogłosiła, iż oprócz tradycyjnych inwestycji w akcje w swojej aplikacji mobilnej będzie oferowała handel Bitcoinami (BTC) i Etherem bez prowizji.
Ten ostatni ruch pokazuje, iż firma chce wygrać wyścig w zakresie oferowania usług w Metaverse, ponieważ ustanowiła prawa do swojej nazwy i usług, które będzie świadczyć, gdy Metaverse będzie posiadać większą liczbą aktywnych uczestników.
HSBC przechodzi do Metaverse
Fidelity nie jest jedyną instytucją finansową, która widzi korzyści jakie może osiągnąć wraz z rozwojem Metaverse. HSBC także złożyło wnioski o znak towarowy dla swojej nazwy i logo.
Wnioski, które zostały złożone 15 grudnia, obejmują również różne plany dotyczące usług, takich jak media cyfrowe wspierane przez NFT, wirtualna wymiana i transfer walut oraz przetwarzanie wirtualnych kart kredytowych.
HSBC chce również świadczyć usługi doradztwa finansowego w Metaverse i tworzyć wirtualne środowiska, z których użytkownicy mogą korzystać w celach rekreacyjnych lub rozrywkowych.
Ostatnie działania HSBC i Fidelity naśladują ruchy kilku większych instytucji finansowych, które zwącahały swoją szansę w Metaverse.
W październiku Visa International Service Association złożyła wniosek o zarejestrowanie znaku towarowego swojego dobrze znanego logo VISA, aby mogło być używane do przeglądania, uzyskiwania dostępu, przechowywania, monitorowania, zarządzania, handlu, wysyłania, odbierania, przesyłania i wymiany waluty cyfrowej, waluty wirtualnej, kryptowaluty, zasobów cyfrowych, blockchaina oraz niezamiennych tokenów (NFT).
Następnie w listopadzie Urząd Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) zatwierdził wniosek JPMorgan o „J.P. MORGAN WALLET”, który jest przeznaczony do przesyłania i wymiany wirtualnych walut, oferując przetwarzanie płatności kryptowalutowych, wirtualne konta czekowe i ogólnie usługi finansowe.
Może Cię zainteresuje :