Warszawa, 13.06.2025 (ISBnews) – Fintecom – właściciel komunikatora GG – planuje debiut na NewConnect, po inwestycjach w komunikator, na które środki chce pozyskać z rozpoczętej kampanii społecznościowej, poinformował ISBnews prezes Romuald Remus.
“Spółka rozważa debiut na NewConnect w przyszłości, jednak jesteśmy dopiero na samym początku drogi. W pierwszym kroku zmieniliśmy formę prawną i przekształciliśmy spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną. W kolejnym kroku odwołujemy się do naszej społeczności, z prośbą o udział w kampanii finansowania społecznościowego, która właśnie się rozpoczęła” – powiedział ISBnews Remus.
Wskazał, iż tą drogą spółka chce pozyskać finansowanie na przepisanie i unowocześnienie komunikatora GG.
“Dopiero, jak zrealizujemy wyznaczone cele inwestycyjne, planujemy debiut na NewConnect. Przyświecać nam będą wówczas dwa cele: z jednej strony, danie szansy wyjścia z inwestycji drobnym inwestorom, którzy zaufają nam w czacie kampanii crowdfundingowej; ale debiutując na małym parkiecie, chcielibyśmy pozyskać również środki na skalowanie biznesu i zagraniczną ekspansję” – dodał prezes.
Fintecom planuje, by w aplikacji pojawiły się: szyfrowane wiadomości (end2end), kantor wymiany walut, przelewy międzynarodowe, płatności QR-codem czy wirtualna karta debetowa. Wdrożenie tych funkcji jest możliwe dzięki statusowi Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP), jaki ma Fintecom. Status KIP pozwala na realizowanie przekazów pieniężnych w całej UE oraz na wydawanie instrumentów płatniczych, podano w komunikacie o ofercie. Kampania ruszyła na Emiteo, wskazano w materiale.
Spółka podkreśla, iż komunikator GG jest w pełni polski, czyli ma do niego pełnię praw. Wykupienie marki GG od zagranicznego podmiotu nastąpiło w 2018 roku i od tego czasu komunikator jest przez Fintecom konsekwentnie rozwijany, co doprowadziło do rentowności samej aplikacji. Każdego miesiąca ponad 13 000 użytkowników wspiera rozwój komunikatora, wykupując wersję GG Premium. Dzisiaj z GG regularnie korzysta ponad 400 tys. użytkowników miesięcznie, zarówno w wersji mobilnej, przeglądarkowej, jak i na komputer, a wśród nich jest wiele firm z sektora MSP, podano także.
Sebastian Gawłowski
(ISBnews)