Firmy z Base Index zwiększyły sprzedaż o 12,4% r/r, wartość zamówienia o 3,2% w maju

4 dni temu

Warszawa, 17.06.2025 (ISBnews) – Firmy uwzględnione w Base Index (dawniej: BaseLinker Index) – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 12,4% r/r w maju, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 8,8%, a średnią wartość koszyka – o 3,2% r/r do 200,4 zł, podał twórca wskaźnika – firma BaseLinker.

“W letni sezon wchodzimy z optymistycznymi nastrojami. Polski e-commerce w maju zanotował kolejny, bardzo dobry miesiąc. Sprzedaż nie tylko znacząco wzrosła w ujęciu rocznym, ale i porównując z kwietniem br., który też stał na wysokim poziomie. Przestaje dziwić silny udział sprzedaży cross-border, która ponownie zanotowała znaczny wzrost – nasz system coraz częściej jest wykorzystywany do działań na rynkach zagranicznych, a polscy sprzedawcy coraz chętniej próbują swoich sił zarówno w państwach bałtyckich, jak i np. we Francji czy w Niemczech. Najmocniejszy wzrost w maju zaliczyła ponownie kategoria ‘supermarket’, a za nią uplasowały się ‘zdrowie i uroda’ oraz ‘moda'” – powiedziała head of business intelligence w Base (dawniej: BaseLinker) Aleksandra Rząd, cytowana w komunikacie.

Sprzedaż krajowa wzrosła w ubiegłym miesiącu o 9,9% r/r, natomiast sprzedaż cross-border o 25,2%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18,25%, wskazano w materiale.

“W relacji do kwietnia 2025 r. majowy odczyt Base Index wypadł zanotował wzrost o 1,5%. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 5,8%, przy jednoczesnym spadku średniej wartości zamówienia o 4,1%” – czytamy dalej.

W maju 2025 r. wartość Base Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 155 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 153 pkt, a rok temu 138 pkt., podano także.

Base Index (dawniej: BaseLinker Index) to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość Base Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu Base w styczniu 2022 i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału