Firmy z Base Index zwiększyły sprzedaż o 12,7% r/r, wartość zamówienia o 4,1% w czerwcu

3 dni temu

Warszawa, 08.07.2025 (ISBnews) – Firmy uwzględnione w Base Index (dawniej: BaseLinker Index) – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 12,7% r/r w czerwcu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 8,3%, a średnią wartość koszyka – o 4,1% r/r do 204,1 zł, podał twórca wskaźnika – firma Base.

“Po raz kolejny z rzędu z przyjemnością obserwujemy mocne wyniki polskiego e-handlu. Wakacyjny sezon rozpoczął się lepiej niż przed rokiem, szczególnie dla sprzedawców w takich kategoriach, jak ‘moda’, ‘supermarket’, oraz ‘dom i ogród’, które zanotowały największy wzrost. Warto zwrócić uwagę, iż w czerwcu konsumenci nie tylko kupili więcej, ale i powiększyli średnią wartość koszyka. Tradycyjnie cieszy także coraz mocniejsza pozycja handlu cross-border, który staje się kluczowym czynnikiem rozwoju polskiego handlu, a polscy sprzedawcy śmielej wchodzą na zagraniczne platformy” – powiedziała head of business intelligence w Base Aleksandra Rząd, cytowana w komunikacie.

Sprzedaż krajowa r/r wzrosła o 11%, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 20,7%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18,24%, podano.

“W relacji do maja 2025 r. czerwcowy odczyt Base Index zanotował spadek o 3,4%. Składa się na to spadek liczby zamówień o 5,2%, przy jednoczesnym wzroście średniej wartości zamówienia o 1,8%” – czytamy dalej.

W czerwcu 2025 r. wartość Base Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 150 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 155 pkt, a rok temu 133 pkt.

Base Index (dawniej: BaseLinker Index) to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość Base Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu Base w styczniu 2022 i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału