Firmy z Base Index zwiększyły sprzedaż o 8,5% r/r, wartość zamówienia o 1,1% w lipcu

2 dni temu

Firmy uwzględnione w Base Index (dawniej: BaseLinker Index) – wskaźniku kondycji polskiego rynku e-commerce – zwiększyły sprzedaż o 8,5% r/r w lipcu, powiększając w tym okresie liczbę dokonanych transakcji o 7,2%, a średnią wartość koszyka – o 1,1% r/r do 204,6 zł, podał twórca wskaźnika – firma Base.

„Wynik Base Index za lipiec pokazuje, iż polski e-commerce wkroczył w sezon letni ze stabilną dynamiką. Lipcowy 8,5-procentowy wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku jest subtelną korektą mocnych wzrostów z maja i czerwca. Nie dziwi również stabilnie rosnący poziom transakcji międzynarodowych (18,2%). Już blisko jedna piąta całkowitej sprzedaży analizowanej w Base Index pochodzi z kanałów cross-border. Wzrosty w kategoriach takich jak 'supermarket’ czy 'moda’ wskazują, iż firmy umiejętnie dostosowują ofertę do sezonu i oczekiwań konsumentów, wykorzystując potencjał automatyzacji i ekspansji” – powiedziała head of business intelligence w Base Aleksandra Rząd, cytowana w komunikacie.

Sprzedaż krajowa wzrosła o 6,5% r/r, natomiast sprzedaż cross-border w tym samym okresie wzrosła o 18,2%, a jej udział w sprzedaży polskich sprzedawców wyniósł 18,5%, podano.

„W relacji do czerwca 2025 r. lipcowy odczyt Base Index zanotował wzrost o 3,4%. Składa się na to wzrost liczby zamówień o 3,2%, przy jednoczesnym wzroście średniej wartości zamówienia o 0,2%” – czytamy dalej.

W lipcu 2025 r. wartość Base Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 155 pkt (wartość wyjściowa, ze stycznia 2022 r. wynosi 100 pkt). Przed miesiącem odczyt wynosił 150 pkt, a rok temu 143 pkt.

Base Index (dawniej: BaseLinker Index) to wskaźnik pokazujący aktualny stan polskiego e-commerce-u. Indeksowanie danych rozpoczęto w styczniu 2022 r., kiedy ustalono wartość Base Index na poziomie 100, będącym punktem odniesienia dla odczytów z kolejnych badanych miesięcy. Każda z 3 tys. firm uwzględnionych w indeksie zarządzała swoją sprzedażą w internecie, korzystając z systemu Base w styczniu 2022 i miała co najmniej 250 tys. zł miesięcznego GMV (Gross Merchandise Value, czyli sprzedaży online). Aktualizacja uczestników indeksu nastąpiła w styczniu 2024, tak aby uwzględnić także nowe, duże przedsiębiorstwa, które zaczęły korzystać z systemu w latach 2022 i 2023.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału